۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
 وزیر نفت عراق از افزایش تولید ۴۰۰ مترمکعبی گاز در بصره خبر داد

وزیر نفت عراق از افزایش تولید ۴۰۰ مترمکعبی گاز در بصره خبر داد

عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق در جریان بازرسی از پروژه واحد جداسازی گاز مایع (NGL) کارخانه پتروشیمی بصره، از افزایش ۴۰۰ مترمکعبی گاز در این مجتمع خبر داد.

به گزارش بازار، بنابر خبری که پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت عراق منتشر کرد، وزیر نفت عراق گفته که سال ۲۰۲۳ با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون فوت مکعب استاندارد گاز در مرحله اول و پس از ۶ ماه، ۲۰۰ میلیون مکعب گاز به تولید کارخانه پتروشیمی بصره اضافه خواهد شد.

عبدالجبار اسماعیل گفت: عراق در آغاز سال ۲۰۲۳ شاهد کاهش تدریجی و قابل توجهی در مقادیر گاز از تمامی میادین تولیدی خواهد بود و شرکت های وزارت نفت در مقابل دولت و مردم متعهد هستند که در جهت مقابله با این وضعیت اولویت اول این پروژه ها را توقف گاز سوزی و قطع مصرف سوخت، تولید سنگین انرژی الکتریکی و اولویت دوم را توقف یا کاهش واردات گاز از خارج قرار دهند.

وزیر نفت عراق با بیان اینکه این وزارتخانه پروژه‌های دیگری را برای سرمایه‌گذاری گاز در میدان‌های «میسان» و «ذی قار» نیز در دست دارد، خاطرنشان کرد: هدف این پروژه‌ها کاهش فلرینگ گاز و سرمایه‌گذاری بهینه برای این انرژی است.

در همین راستا «حمزه عبدالباقی» مدیرعامل شرکت گاز جنوب گفت: مقادیری که از نیروگاه گاز بصره تولید می شود، علاوه بر افزایش تولید گاز خشکی که برای نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی و کودهای شیمیایی تهیه می شود برای تولید میعانات و گاز مایع و در نتیجه افزایش صادرات مقادیر مازاد نیاز کشور و همچنین حفظ محیط زیست نیز استفاده می شود.

«مالکوم مایس»، مدیرکل شرکت گاز بصره با بیان اینکه پروژه نیروگاه بصره، پروژه بزرگی در ارتقای توانمندی شرکت گاز این منطقه برای فرآوری گاز همراه با ۴۰ درصد افزایش صادرات گاز مایع و میعانات است، گفت: مجموع فرآوری این دو واحد بالغ بر ۴۰۰ متر مکعب است به طوری که ظرفیت تولید شرکت گاز بصره پس از تکمیل دو واحد، ۱۴۰۰ مترمکعب خواهد بود.

وی افزود: پروژه شرکت گاز بصره با هدف سرمایه گذاری گاز از میادین (رمیله، زبیر و غرب القادس) صورت می گیرد.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha