۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
بارانداز محصولات کشاورزی در همدان فعال شد
مدیر تعاون روستایی همدان:

بارانداز محصولات کشاورزی در همدان فعال شد

همدان - مسلمی راد، مدیر تعاون روستایی استان همدان از فعالیت بارانداز محصولات کشاورزی در همدان خبر داد.

مجید مسلمی راد در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بارانداز محصولات کشاورزی با هدف سورت و بسته بندی انواع محصولات کشاورزی توسط اتحادیه تعاونی تولید و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان همدان ایجاد شده و در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی به دیگر استانها و سایر کشورها نیز در این بارانداز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: محصولاتی از جمله سیب زمینی،گوجه فرنگی ،پیاز در این مرکز از کشاورزان و گلخانه داران بصورت مستقیم خریداری شده و پس از  سورت  و بسته بندی با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان رسانده می شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان خاطر نشان کرد:  کاهش واسطه گری در بخش کشاورزی ، تعادل در قیمت و سود مصرف کننده و تولید کننده با راه اندازی بارانداز محصولات کشاورزی توسط تشکل های بخش کشاورزی که متعلق به کشاورزان هستند از اثرات اقتصادی این فعالیت محسوب می شود.

مسلمی راد یادآور شد: راه اندازی بارانداز محصولات کشاورزی برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۱۵۰ نفر نیز عیر مستقیم اشتغالزایی بدنبال داشته است.

وی همچنین بابیان اینکه اولین کارگروه راهبردی طرح خرید، ذخیره سازی و توزیع میوه شب عید در استان همدان با حضور  نمایندگان سازمان های جهاد کشاورزی، دفتر هماهنگی امور اقتصادی،سازمان بازرسی و مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان همدان برگزار شد، گفت:  ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی برای خرید میوه شب عید توسط رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به استانها ابلاغ شده است.

وی در ادامه به توضیح و تبیین ابلاغیه در  خصوص نحوه خرید، ذخیره سازی و توزیع  میوه طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال پرداخت و افزود: نیاز استان همدان طبق مصوبه تنظیم بازار استان پرتقال یک هزار و ۲۰۰ تن و سیب ۶۰۰ تن در نظر گرفته شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha