مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت است

عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفت: ما باید به سمت فضای داخلی و شبکه ملی اطلاعات برویم تا بتوانیم حرف حق را به جهان مخابره کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی خواه عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و نماینده مردم تهران در مجلس، روز جمعه(۱۹ آذرماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در راستای تبیین موضع نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون مشترک و تنویر افکار عمومی ضمن اشاره به سوابق طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به بیان نظرات کارشناسی و تذکرات رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به ابعاد مختلف این طرح پرداخت.

در این سخنرانی یزدی‌خواه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم دارد؛ یک نظارت بر بخش های اجرایی و دومین وظیفه بحث تقنین و وضع قانون است. گفت: ۲۵سال است که اینترنت وارد کشور شده است اکنون ۸۵ درصد کارها در فضای مجازی اتفاق می‌افتد اما قانونی درباره این موضوع در کشور وجود ندارد در حالی که کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه، چین، هند، عربستان و... قانونی برای اینترنت دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در مورد آسیب‌هایی که در فضای مجازی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، تصریح کرد: در این فضا اتفاقات ناگواری از جمله تبلیغات ضد دین و مذهب و وحدت اتفاق می‌افتاد اما مرجعی برای رسیدگی به آن در کشور وجود ندارد.

یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: طرح قانون‌مند کردن اینترنت حاصل چندین ساعت کار کارشناسی شده است و مجلس قصد دارد یک چارچوبی برای این فضا ترسیم کند و اصلا با طرح مجلس یازدهم قرار نیست فضای مجازی محدود یا مسدود شود، بلکه مسدود سازی یا محدود کردن فضای مجازی در طرح مجلس دهم بود که به نتیجه هم نرسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اگر فردی در داخل خریدی از این فضا از شبکه‌های ماهواره‌ای یا داخلی انجام دهد و کلاهبرداری صورت گیرد دستش به جایی نمی‌رسد. از سوی دیگر امروز نیازی نیست دشمن به صورت فیزیکی جاسوس بفرستد بلکه تمام دیتا و داده‌ها را از طریق فضای مجازی بدست می‌آورند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، بیان کرد: در سال ۸۸ هیلاری کلینتون به شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر دستور داد تا اقدامات خود را متوقف نکنند چرا که انتخابات ایران در راه است تا از طریق این فضا بتوانند بر انتخابات ایران دخالت داشته باشند به این دلیل که اختیار این فضا در دستان آنها است که در حال مدیریت این شبکه‌ها هستند و می‌توانند امنیت ملی کشورها از جمله کشور ما را به راحتی بازیچه قرار دهند.

یزدی‌خواه تاکید کرد: هم‌اکنون باید اداره فضای مجازی در اختیار ما باشد چرا که امروزه اختیار این فضا در دستان دشمنان ماست که اجازه نمی‌دهند حق بیان شود کما اینکه امروز روز جهانی حقوق بشر است و اگر شما در فیسبوک حرفی از شهید سلیمانی بزنید به سرعات فیسبوک شما را حذف می‌کند پس باید به سمت فضای داخلی و شبکه ملی اطلاعات رفت تا بتوان حرف حق را به جهان مخابره کرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره فضای مجازی، بیان کرد: در آمریکا ۲۷۰ قانون برای فضای مجازی وجود دارد پس فضای مجازی باید در کشور ما نیز قانونمند شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: در مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت هستیم به دنبال این هستیم، کسانی که محتوا تولید می‌کنند، این محتوا ارزش‌گذاری شود و از آن‌ها خریداری شود. همچنین تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی از دیگر اهداف مجلس یازدهم است.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha