۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
مسیر توسعه اقتصادی با گسترش روابط سیاسی با همسایگان حوزه قفقاز هموار می شود
عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان:

مسیر توسعه اقتصادی با گسترش روابط سیاسی با همسایگان حوزه قفقاز هموار می شود

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان اظهار داشت: مسیر توسعه اقتصادی و همکاری های منطقه ای با گسترش روابط سیاسی با همسایگان حوزه قفقاز هموار می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی رضایی نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس با استقبال از تشکیل نشست همکاری‌های قفقاز  در مسکو تاکید کرد:جمهوری اسلامی از هر اتفاقی که موجب تقویت روابط با همسایگان شود استقبال می کند.

وی افزود:حل برخی اختلافات با مشارکت همه همسایگان سرعت بیشتری پیدا می کند و بدون شک حضور همه کشورهای حوزه قفقاز و تقویت روابط سیاسی می تواند مقدمات گسترش روابط اقتصادی را نیز فراهم سازد.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه تاکید کرد:مشترکات فراوان تاریخی  و منافع مشترک کشورهای همسایه در این منطقه می تواند نقطه آغازی برای پیشبرد مذاکرات چندجانبه باشد و درک صحیح از این واقعیت که منافع، آرامش، صلح و حل اختلافات به نفع همه خواهد بود باعث می شود نقشه آشوبگران فرامنطقه ای برای اختلاف افکنی شکست بخورد.

وی تصریح کرد:مدل برگزاری اجلاس ۳+۳ با حضور کشورهای حوزه قفقاز می تواند به تداوم داشته باشد و می تواند در همه کشورها برگزار شود تا با حفظ این روابط آرامش در منطقه حاکم شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha