۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
نکات طلایی خرید عطر و اسانس که همه باید بدانند

نکات طلایی خرید عطر و اسانس که همه باید بدانند

عطر و اسانس یکی از مواردیست که باید در هنگام خرید به آن دقت کرد، چون باعث خرید بی کیفیت خواهید شد و پشیمان می شوید.

به گزارش بازار، عطر و اسانس یکی از مواردیست که باید در هنگام خرید به آن دقت کرد، چون باعث خرید بی کیفیت خواهید شد و پشیمان می شوید. ادکلن هر کسی نشانه شخصیت و منش فرد است چرا که رایحه ای که از خود به جا می گذارد، نشانه هویت شخصی او می باشد. با این تفاسیر بهتر است که در هنگام خرید عطر دقت و حوصله به خرج داده تا از خرید خود نهایت لذت را ببرید. نکته حائز اهمیت این است که سلیقه هر فرد در انتخاب ادکلن با فردی دیگر متفاوت است، پس اگر در شرایطی قرار دارید که می خواهید ادکلن هدیه دهید پیشنهاد ما به شما این است که حتما از سلیقه طرف مقابل مطلع باشید تا بتوانید رضایت فرد را به خود جلب کنید.

دو اصل اساسی انتخاب عطر یا ادکلن: اصولا هر شخصی ادکلن مورد علاقه خود را بر دو اساس انتخاب می کند.

رایحه دلخواه خود را از نوجوانی تا به الان همراه خود داشته و از آن هیچوقت خسته نمی شود.

هر عطر یا رایحه ای که برای اولین بار به مشام شان خورده و لذت بردند از آن خرید می کنند.

نکات طلایی خرید عطر و اسانس که همه باید بدانند

تاریخچه تولید عطر و ادکلن

در نظر داشته باشید که کشور های مختلف مانند عربستان، مصر، ایتالیا، ایران و برخی از کشور های اروپایی از قدیم رایحه هایی را تولید کرده اند که ممکن بود به عنوان عطر یا ادکلن شناخته نشده باشند. با گذشت زمان کشور فرانسه اولین تولید کننده رایحه ها برای تولید کردن عطر و ادکلن منتخب شد و  به عنوان لوکس ترین و بهترین برند های عطر و ادکلن و حتی لوازم آرایشی و بهداشتی نامگذاری شد. این کشور دارای برند های مختلف در زمینه های متفاوت مخصوصا آرایشی بهداشتی می باشد. جالب است بدانید که درگذشته با ترکیب چند گیاه متفاوت اما خوشبو مانند مشک، رز، محمدی و غیره ... قادر به تولید ادکلن شد. بعد از آن با ترکیبات مختلف توانست برند های مختلف را تولید کند. حدود ۷۸ تا ۹۵ درصد از عطر و ادکلن ها دارای الکل های طبیعی و اسانس های روغنی متفاوت هستند که باعث تولید عطرها با برند های متفاوت و رایحه های متنوع می شوند.  برند های شانل، گرلین، کریستین دیور، کارتیر، لانکوم پاریس و ... از معروف ترین برندهای فرانسوی می باشند. امروزه تنوع عطر و ادکلن نه تنها در کشور فرانسه بلکه در تمام کشور ها  به صورت رقابتی شکل گرفته است. عطرهایی با رایحه های سرد، گرم، تلخ، تند، شیرین که هرکدام مناسب مراسم، مهمانی های شبانه، مجالس های رسمی، خواستگاری ها و غیره ... می باشد. همچنین بسیاری از شرکت ها در حال تولید اسانس به صورت جداگانه هستند که اگر کمی بی حوصلگی و بی دقتی به خرج دهیم شاید به جای یک ادکلن گران قیمت، اسانس خریداری کرده و از خرید خود پشیمان شویم.

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه تشخیص عطر و ادکلن تقلبی از اصلی  بهتر است قبل از خرید عطر، حتما اطلاعات خود را درباره ادکلن مورد نظر و حتی هدف خود را از خرید عطر و ادکلن مشخص کنیم تا خرید آسان تری داشته باشیم.  

انتخاب کردن عطرها در فصول مختلف چگونه است؟ با توجه به اینکه هر فصل دارای خصوصیات و ویژگی های مخصوص به خود است می توانیم نحوه انتخاب عطرها را در فصول مختلف سال به دسته بندی زیر طبقه بندی کنیم:

مناسب ترین عطرهای فصل بهار

فصل بهار دارای طراوت، رایحه، حس سر زندگی، انرژی مثبت تازگی و ... است که می تواند مارا به رایحه های تازه دعوت کند. انتخاب عطر و ادکلن یا هر ماده خوشبو کننده می تواندتاثیر فوق العاده ای در روحیه، اعتماد به نفس، عزت نفس ما داشته باشد. فصل بهار علاوه بر زیبایی خود باعث ایجاد حساسیت ها آلرژی های متنوع در افراد می شود پس بهتر است باخریدمناسب عطر و ادکلن این حساسیت را افزایش ندهیم. عطرهای فصل بهار اگر طبع خنک، ملایم اما سبک داشته باشند می توانند بهترین انتخاب برای هر خانم و آقای محترمی باشند. رایحه های ملایم و جذاب می تواند زیبایی را به افراد منتقل کنند. اصولا ترکیبات عطر های مناسب فصل بهار دارای میوه، مرکبات هستند.  از عطر های مناسب خانم می توان به دیوید یورمن، هرمس ژور هرمس گاردنیا و از عطرهای مردانه می توان به دیور ساواژ، هیگو باس هیگو و آرامیس نیو وست اشاره کرد.

مناسب ترین عطر های فصل تابستان

همان طور که می دانید در فصل تابستان که هوا به شدت رو به گرمی می رود هر انسانی در هرکجا که باشد نیاز به حس خنکی دارد تمیزی بدن و انتشار بوی خوب از بدن یکی از مهم ترین مواردیست که بیشتر از فصل های دیگر در تابستان به آن باید توجه کرد. در این فصل بیشتر رایحه های خنک مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال باز هم رایحه های سبک، شیرین اما ملایم از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. از عطر های معروف زنانه می توان الیزاب آردن، اینجل شلسر فم و عطر های مردانه ناتیکا وبیج و کلوین کلاین سی کی وان اشاره کرد.

مناسب ترین عطر های فصل پاییز

در فصل پاییز دقیقا نمی توانیم متوجه شویم که هوا خوب است یا بد، باران می آید یا خیر، سرد است یا گرم و... با این حال هوا کم کم رو به سردی و خشکی می رود. در این شرایط عطر های شیرین با رایحه های ملایم بهترین انتخاب برای هر خانم یا آقای محترم می باشد. برخی از نت های عطر ها دارای تندی و تلخی هستند گاهی در بین ادکلن های خود می توانید در فصل پاییز از آنها استفاده کنید. اصولا رایحه های تند با دارچین، گیاه خس خس و جوز هندی مشخص می شوند.  برخی از ادکلن های خانم ها ایوسن لورن سینما، تیری موگلر آلین و از برخی از ادکلن های مردانه گوچی اینتنس عود و گوچی فورآور ناو اشاره کرد.

مناسب ترین عطرها برای فصل زمستان

حال دیگر هوا کم کم از گرمی می افتد شما می توانید با خیال راحت احساس سرما کنید. اما باز هم ادکلنی وجود دارد که شما را برای زمستان برفی آماده می سازد. در این فصل ماندگاری عطرها بیشتر است چرا که شما باید از عطرهایی که رایحه شیرین و گرم دارند استفاده کنید. با این حال در خرید خود عجله نکنید و اجازه دهید تا انتخاب مطمئن داشته باشید. عطر های سی کی وان گلد و اونتوس می تواند انتخاب مناسبی برای آقایان و عطر های لایت دی جیوا، سی سالت می تواند برای خانم ها مفید باشد.

۵ نکته اصلی برای انتخاب عطر به سبک عطریات پدر خوانده

صبح ها وقت مناسب برای خرید عطر و ادکلن: در هنگام صبح بهترین فرصت برای خرید عطر و ادکلن است چرا که تازه شما بیدار شده اید و مغز شما آماده دریافت هر چیز مهم و حتی غیر ضروری است. در این زمان شما بهتر می توانید دقت کنید و انتخاب راحت تری داشته باشید.

عطر هر فصل مناسب با همان فصل : همان طور که در بالا اشاره شد هر فصلی دارای ادکلن و عطر مربوط به خود می باشد. عطرهای گرم مناسب برای فصول سرد و عطر ها سرد مناسب برای فصول گرم می باشند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما چند نمونه عطر و ادکلن داشته باشید تا بتوانید از هر کدام به در زمان مناسب استفاده کنید. این کار درماندگاری عطر ها بسیار کمک می کند.

قبل از خرید عطر از هیچگونه ادکلن دیگر استفاده نکنید: این کار به شما ضرر اساسی وارد میکند چرا که مشام شما به ادکلن قبلی عادت کرده که این کار دو ضرر را برای شما حمل می کند. اول اینکه خرید کردن را برای شما سخت وطاقت فرسا میکند. دوم اینکه شما را در خرید کردن دچار دوگانگی می کند.

هر عطر، مناسب هر مکان خاص می باشد: بهتر است برای خود برنامه ریزی داشته باشید تا خرید مناسب داشته باشید به عنوان مثال اگر عطری مناسب برای مهمانی های رسمی شما است حتما از ادکلن های مناسب با آن مهمانی استفاده کنید. سعی کنید تا می توانید از هر عطری دو مدل مناسب با مهمانی ها، مجالس رسمی، اسپرت و غیره داشته باشید.

در انتخاب عطر خود مشاوره نگیرید: همان طور که قبلا اشاره شده است هر عطری مناسب با شرایط هر فرد تولید و به بازار عرضه است. عطر های پیشنهادی برای شما در آینده دچار مشکلاتی مانند حساسیت ها و آلرژی ها می شود. در هنگام خرید قبل از هر چیزی سعی کنید ترکیبات آن را مورد بررسی قرار داده و در نهایت خرید انجام دهید بهتر است که آنلاین خریداری نشود.

نکات طلایی خرید عطر و اسانس که همه باید بدانند

عطریات پدر خوانده با تولید برترین اسانس ها و عطر های معتبر با برند های قوی و قدیمی  آماده راهنمایی و مشاوره برای خریداران خود است.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha