۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
تولید سالانه ۲۴ هزار متر مربع فرش دستباف در استان سمنان
معاون صمت استان سمنان خبر داد؛

تولید سالانه ۲۴ هزار متر مربع فرش دستباف در استان سمنان

سمنان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید سالانه ۲۴ هزار متر مربع فرش دستباف در این استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی صمت استان سمنان، حمیدرضا مداح با بیان اینکه سالیانه ۲۴ هزارمترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاه‌ها و مجتمع‌های قالیبافی در استان تولید می‌شود، ابراز کرد: ۲۶ شرکت تعاونی در سطح استان به کار تولید فرش مشغول هستند.

وی افزود: از این تعداد تعاونی، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و شش تعاونی فرش دستباف روستایی است که زیر نظر  اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری فعالیت دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: بیش از یازده هزار بافنده فعال و تعداد ۸ مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در ۹۳ کارگاه متمرکز و غیر متمرکز در استان فعالیت می کنند.

مداح اضافه کرد: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۲۰ بافنده فعال در حوزه فرش استان در کارگاه های قالی بافی مشغول به فعالیت شده اند.

وی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های صنعت فرش استان سمنان تصریح کرد: نداشتن امکان تولید مواد اولیه فرش دستباف در استان ، کمبود نقدینگی بافندگان خانگی و مجتمع ها و کارگاه های قالیبافی و افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه برای بافت فرش از مهمترین چالش‌های جدی این صنعت بسیار مهم در استان است.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha