۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
 بازار خودرو با آزادسازی واردات متعادل می‌شود
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

بازار خودرو با آزادسازی واردات متعادل می‌شود

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است اگر افزایش قیمت خودرو در بازار انحصاری همراه با آزادسازی واردات خودرو بود، بازار به تعادل بیشتر می‌رسید.

به گزارش بازار، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه خودرو در کشور یک بازار انحصاری مطلق دارد که علاوه بر عدم ایفای تعهدات، روزبه‌روز قیمت‌ها را فزونی می‌دهد، تاکید کرد که از دیگر سو هزینه استفاده دو خودروساز را، مردم می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه هیچ تضمینی نیست که خودروسازان ازاین‌پس تقاضای افزایش قیمت را ندهند، افزود: هزینه عدم مدیریت صحیح را مردم پرداخت می‌کنند. اما آیا نماینده‌های مجلس یا دستگاه‌های نظارتی نباید دست‌به‌کار می‌شدند؟

دادفر، فاطمی امین را مالک دو خودروساز بزرگ و مدیر همه امور دانست و با طرح این سؤال که آیا شخص وزیر تعهد می‌دهد افزایش قیمت پس از اسفندماه صورت نگیرد تا مردم به خیال راحت امروز پول یک خودرو را پرداخت کنند و چند وقت بعد آن را دریافت کنند، گفت: آیا مردم بازهم باید پول بدهند و منتظر بمانند و کارخانه‌ها تحویل خودرو را تمدید کنند!؟

وی همچنین از اداره انحصاری بازار خودرو گلایه کرد و گفت: مگر نمی‌شد بازار را به نحو منطقی و صحیح آزاد کنیم تا خودروی داخلی و خارجی با هم رقابت کنند؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد مردم نسبت به این نوع مدیریت اعتراض دارند و برای ما هم مدیریتِ امور بدین نحو پذیرفته شده نیست.

دادفر در رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: روزی که قرار بود طرح واردات خودرو آزاد شود، همه جلوی آن ایستادند ولی امروز هیچ‌کس جلوی افزایش قیمت خودروهای داخلی نمی‌ایستد و این برای همگان جای سؤال است.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha