انتشار تمبر مشترک ایران و چین به مفهوم تحکیم روابط ۲ کشور
مدیر عامل شرکت ملی پست عنوان کرد

انتشار تمبر مشترک ایران و چین به مفهوم تحکیم روابط ۲ کشور

سبحانی فر، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، انتشار تمبر پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین را به مفهوم تحکیم روابط دو کشور دانست.

به گزارش بازار، آیین رونمایی از تمبر «پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران وچین» با حضور معاون وزیر ارتباطات ایران؛ سفیر جمهوری خلق چین در ایران، روسای ایکوم و موزه ارتباطات کشور ونمایندگانی از کشور چین در موزه ملی ارتباطات برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه انتشار این تمبر حاکی از روابط دیپلماتیک خوب و ویژگی‌های فرهنگی میان دو کشور است، گفت: بی تردید رونمایی از تمبر مشترک ایران و چین، تحکیم روابط و توسعه فرهنگی را در برخواهد شد و حضور این تمبرها در کشورهای مختلف جهان روابط نزدیک دو کشور را نمایان خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه تمبر مشترک ایران و چین منقوش به دو پل از میراث گذشته دو کشوراست افزود: «این پل‌های تاریخی از دیرباز پل ارتباطی بین کشورها بوده و مفهوم آن بر روی این تمبر، برقراری و تحکیم روابط دو کشور است.

سبحانی فر با اشاره به تفاهم نامه که پیش از این با پست چین منعقد شده بود، بیان کرد: انتشار تمبر مشترک یکی از بندهای این تفاهم نامه بوده است که امروز شاهد این رویداد فرهنگی هستیم و این تمبر در چرخه مبادلات پستی کشورها قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: «یکی دیگر از بندهای این تفاهم نامه احیای جاده ابریشم بوده است در خصوص مبادلات پستی است که قطعا با توسعه روابط خوب دوکشور این اتفاق خواهد افتاد و از بستر مناسب پستی در روابط تجاری بیشتر استفاده خواهیم کرد.»

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، تمبر را یکی از معتبرترین داشته‌های فرهنگی کشورها برشمرد و افزود: "برگزاری نمایشگاه‌های تمبر مشترک با کشورها، همواره در انتقال تاریخ و فرهنگ نقش ویژه‌ای دارد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که، تمبر در کنار ارزش‌های هنری و زیباشناختی به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: "این رسانه با قابلیت پیام رسانی گسترده و فراگیرش، نقش‌های گوناگونی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی و ... ایفا می‌نماید. "

سفیر چین در ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه این رویداد فرهنگی باعث تقویت دوستی و مراودات کشورها خواهد شد، از وزیر ارتباطات، مدیرعامل پست ایران و رئیس موزه ارتباطات کشور در راستای تمرکز بر روابط دو کشور قدردانی کرد.

چانگ هوآ؛ تمبر را نقطه عطفی در تاریخ روابط کشورها خواند و عنوان کرد: "برگزاری چنین رویدادهایی، نشان دهنده فرهنگ غنی و پربار کشورهاست. "

رئیس موزه ارتباطات نیز با اشاره به تاریخچه غنی روابط پستی ایران و چین و قرار گرفتن دوکشور در مسیر جاده ابریشم افزود: «این امر نشان از روابط گسترده‌ای دارد که از دوران بسیار دور با کشور چین برقرار بوده است.»

عمیدی در پایان گفت: «امروز با انتشار این تمبر فصل جدیدی در روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین خواهیم داشت که امیدواریم این رویداد بتواند گامی مشترک برای تحکیم روابط فرهنگی و سیاسی دوکشور باشد.»

کد خبر: ۱۲۲٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha