۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
سهم ۵ تا ۶ درصدی تولید داخل از بازار دخانیات کشور
مدیرعامل شرکت دخانیات مطرح کرد

سهم ۵ تا ۶ درصدی تولید داخل از بازار دخانیات کشور

شیخان، مدیرعامل شرکت دخانیات گفت: سهم تولید داخل از بازار دخانیات کشور، پنج تا شش درصد از آن ما است در حالی که در گذشته این سهم بیشتر بود.

به گزارش بازار، محمد شیخان در مراسم معارفه خود و تکریم مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات که با حضور مدیرعامل صندوق حمایت بازنشستگی کارکنان فولاد برگزار شد افزود: صنعت دخانیات کشور از یک حجم بالای نقدینگی در کشور برخوردار است، اما این نکته مهم است که چقدر از سهم بازار را متعلق به خود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم چرا شرکت دخانیات به این وضعیت افتاده است اضافه کرد: آن‌هایی که در سال ۸۱ بدون مطالعه علمی پای شرکت‌های خارجی را به صنعت دخانیات باز کردند خیانت کرده‌اند؛ بنابراین باید آن‌ها پاسخگو باشند، زیرا اکنون سهم زیادی از بازار متعلق به شرکت‌های خارجی شده است.

شیخان افزود: قراردادهایی که در دولت اصلاحات در مورد مسأله دخانیات بسته شد بدتر از قرارداد ترکمنچای بود ما با آن تفکر مخالف هستیم و اعتقاد داریم صنعت و تولید کشور باید مورد توجه همه مردم ایران قرار گیرد.

مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران گفت: آن‌هایی که در سال ۸۱ این قراردادها را امضا کردند متوجه نبودند که چه زخمی به کارکنان این شرکت‌ها زدند و کمر شرکت دخانیات را خم کردند، اما من قول می‌دهم که قد علم کنیم و سهم بیشتری از بازار را بدست آوریم.

شیخان با بیان اینکه شرکت دخانیات از قدمتی ۱۰۰ ساله برخوردار و شرکتی بزرگ است افزود: شرکت دخانیات باید جایگاه ویژه‌ای در تولید داشته باشد، اما این جایگاه ویژه در تولید زمانی محقق می‌شود که همه ما با برنامه و نگاه تحولی این موضوع را دنبال کنیم.

وی گفت: صنعت دخانیات کشور به بخش کشاورزی گره خورده است و ما با سیاست‌های غلط هر روز بخش کشاورزی را کوچک‌تر کردیم و متوجه نبودیم به سفره چه زحمت‌کشانی آسیب وارد کرده‌ایم ضمن اینکه در کنار کوچک شدن سفره کشاورزان بخش تولید و بازار فروش نیز کوچک شده است.

شیخان گفت: دخانیات یک بنگاه تولیدی و اقتصادی است و زمانی ساخته خواهد شد که برای آن برنامه داشته باشیم و خوشحال هستم که مسؤولان عالی‌رتبه برنامه‌های بنده را در این بخش مطالعه کرده‌اند.

وی افزود: راه سختی در پیش داریم، اما امیدواریم این مسیر را خوب پیش برویم، زیرا به هر حال منافع مالی در میان است و قطعاً عده‌ای نخواهند گذاشت که این مسیر به آسانی طی شود، اما باید با همت این مسیر را طی کنیم.

شیخان گفت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و دشمن عملیات‌های پیچیده و مختلف را در جنگ اقتصادی صورت می‌دهد و آن‌هایی که در این جنگ منافع دارند، نخواهند گذاشت که ما موفق شویم، اما از همکاران می‌خواهیم با همدلی و همراهی خود کمک کنند تا در این جنگ هم موفق شویم.

وی افزود: برنامه ما بکارگیری فناوری‌های روز و ماشین‌الات جدید برای توسعه تولید و بها دادن به زنجیره تولید دخانیات از کشت توتون تا تولید محصول است، زیرا بی‌توجهی به تولید توتون موجب شد از ۱۱ استان ایران هم اکنون تنها ۳ تا ۴ استان کشت توتون دارند.

شیخان گفت: باید با همکاری دستگاه‌های نظارتی، پدیده قاچاق دخانیات را به حداقل کاهش دهیم تا این مانع تولید داخل از سر راه برداشته شود. ضمن اینکه باید سیطره نشان‌های خارجی دخانیات نیز در بازار کشور کاهش یابد.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha