۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
پیش فروش مسکن ملی در شهرهای جدید بزودی آغاز می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با بازار:

پیش فروش مسکن ملی در شهرهای جدید بزودی آغاز می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از مراحل نهایی تدوین دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی در قالب مشارکت با بخش خصوصی خبر داد و گفت:عملیات ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی در شهرهای جدید آغاز شده است.

بازار_ پروژه طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته به نوعی در اکثر شهرهای جدید در قالب پروژه های مشارکتی آغاز شد بطوریکه در این قالب بالغ بر ۲۲ هزار واحد مسکونی نیز با سازندگان نیز قرارداد امضا شد. از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی قرار است در شهرهای جدید احداث شود که از این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تعدادی در قالب پروژه های مشارکتی با برخی سازندگان قرار است احداث شود. البته این روش از سوی کارشناسان مورد اتتقاد قرار گرفته و هر بار هم مدیران شهرهای جدید آنرا رد کرده و می گویند در پروژه های مشارکتی تلاش خواهد شد از طولانی شدن مراحل ساخت جلوگیری شود.

در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شهرهای جدید به خبرنگار خبرگزاری بازار می گوید:شهرهای جدید در قالب طرح اقدام ملی مسکن دو روش و دو مدل واگذاری را پیگیری می کنند. که روش نخست آن در قالب مشارکت با بخش خصوصی است که حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی در قالب این روش از سال گذشته استارت آن زده شده و آغاز شده است.

وی ادامه داد:این واحدهای مسکونی به روش پیش فروش عرضه خواهد شد و همانطور که مستحضر هستید برخی از این واحدهای مسکونی به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم رسیده اند اما منتظر هستیم تا دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی در قالب مشارکت با بخش خصوصی که در حال نهایی شدن است به مرحله تصویب برسد تا بتوانیم این پروژه ها را پیش فروش کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت:روش دیگری که شرکت عمران شهرهای جدید در طرح اقدام ملی مسکن دنبال می کند همانا روش ثبت نام است که از ماههای گذشته با ورود به سایت ثبت نام مسکن ملی و یا روش پیامک آغاز شده است پس در این روش نیز در برخی شهرهای جدید مثل بهارستان در اصفهان زمین مشخص و در اختیار پیمانکاران که از انجمن انبوه سازان هستند قرار گرفته است.

طاهرخانی ادامه داد:دز این روش نیز تعداد زیادی ثبت نام توسط متقاضیان صورت گرفته که پس از پالایش توسط معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی و تایید نهایی به بانک مسکن برای افتتاح حساب معرفی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد:تلاش وزارت راه و شهرسازی این است که طرح اقدام ملی مسکن را در دو سال آینده تکمیل و به متقاضیان واگذار کند.

کد خبر: ۱۲٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha