۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
 بجای قزل‌آلا، کپور بخورید
دبیرکل اتحادیه تولید آبزیان ایران:

بجای قزل‌آلا، کپور بخورید

خدایی، دبیرکل اتحادیه تولید آبزیان ایران با اشاره به رشد قیمت قزل آلا به دلیل کمبود عرضه شنوندگان، مردم را به مصرف کپور ماهیان با قیمتی ارزان تر تشویق کرد.

به گزارش بازار، علی اکبر خدایی دبیرکل اتحادیه تولید آبزیان ایران در خصوص افزایش قیمت آبزیان و از دست رفتن این ماده غذایی در سبد خوراک مردم گفت: افزایش قیمت همواره دغدغه ما بوده است.

وی افزود: به جز ماهی قزل آلا که تقاضا برای آن بیشتر است و قیمت آن نیز از حد متعارف فرا رفت، با بازاری نسبتا ثابت رو به رو هستیم و متناسب با تورم تغییر قیمت را داشته ایم.

خدایی ادامه داد: وقتی کووید ۱۹ شیوع یافت، یکی از متهم ما آبزیان بودند و مصارف ماهی کاهش یافت و با تعطیلی رستوران ها و مراسم، مصرف ماهی هم کاهش یافت و لذا پرورش دهندگان برای دوره بعدی، به دلیل ضرر و زیان، بچه ماهی نریختند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به رشد تقاضا، عرضه همچنان کمتر از حد معمول است، افزود: وقتی عرضه و تقاضا متناسب نباشد خود به خود قیمت بالا می رود و ماهی از سفره خانوار کاهش می یابد.

خدایی در عین حال انتخاب قزل آلا را از سوی مردم خوب توصیف کرد و گفت: در کنار این ماهی های گرمابی در کشور تولید می شود مثل کپور و آمور که قیمت متناسب تری دارند.

لذا مصرف ماهی های گرمابی با مدیریت، افزیش یافته است چنان چه بالغ بر ۲۰۰ هزار تن کپور ماهیان تولید می شود.

وی ، قیمت کپور ماهیان در هر کیلو گرم را بین ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان تخمین زد.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha