۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
جایگاه آبنبات خراسان شمالی در بازارهای جهانی کمرنگ است
رئیس سازمان صمت خراسان شمالی:

جایگاه آبنبات خراسان شمالی در بازارهای جهانی کمرنگ است

بجنورد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: متأسفانه جایگاه آبنبات در بازارهای جهانی هنوز کمرنگ است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، حسین حاجی بگلو گفت: درحالی‌که جایگاه محصولات در بازارهای جهانی، توسط صادرکنندگان بخش خصوصی مشخص می‌شود اما آبنبات خراسان شمالی هنوز جایگاه خود را در این بازارها پیدا نکرده است.

وی افزود: با توجه به این‌که آبنبات ازجمله صنوف تولیدی است، درصدد هستیم امسال میز آبنبات را به‌عنوان صنف تولیدی در استان برگزار کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند جلسه با حضور اتحادیه آبنبات ریزان، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف برگزار کردیم و راجع به مشکلات تولید صحبت‌های اولیه انجام‌شده است.

حاجی بگلو افزود: امیدواریم با رفع ایرادات و افزایش ماندگاری، راهی برای صادرات آبنبات استان باز شود و بتوانیم آبنبات باب طبع مصرف‌کنندگان خارجی را تأمین کنیم.

به گفته وی اگرچه در حال حاضر بسته‌بندی‌های صادراتی این محصول مناسب است اما هنوز میزان صادرات آن کم است و در نظر داریم با برگزاری میز آبنبات، راهکارهای بیشتری برای صادرات ارائه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین افزود: در تولید آبنبات با مشکلاتی مواجه هستیم به همین دلیل سال گذشته تنها به ارزش ۳۱ هزار دلار به کشور عراق و ۷۶ دلار به کشور امارات صادرات محدود آبنبات صورت گرفت.

حاجی بگلو تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و مالی، امکان حضور مهمان از کشورهای خارجی در میز وجود ندارد.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha