۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
نمایشگاه خودرو زنجان از فرصت تا تهدید
یادداشت؛

نمایشگاه خودرو زنجان از فرصت تا تهدید

زنجان- برگزاری همزمان دو نمایشگاه خودرو و فن بازار با وجود جذابیت های موجود، چالش هایی را نیز به همراه داشت که زهرا رسولی فعال رسانه ای زنجان به آن پرداخته است.

زهرا رسولی؛ بازار: نمایشگاه تخصصی خودرو و لوازم یدکی که شامگاه سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در فضایی بالغ بر ۳۰۰۰ هزار متر مربع برگزار شده بود دیشب به کار خود پایان داد و به گفته برگزار کننده قراردادهای تجاری مهمی در آن منعقد شده است.

اهالی اقتصاد بر این باورند، نمایشگاه‌های خودرو استانی همواره فرصتی برای خودروسازان داخلی است تا دید بهتری نسبت به بازار هر منطقه از کشور پیدا کنند و از سوی دیگر، قطعه سازان نیز با معرفی محصولات خود به علاقمندان، سعی در معرفی و شناسایی برند و تولیدات خود به بازدیدکنندگان دارند.

برهمین اساس در نمایشگاه خودرو زنجان نیز شرکت‌های خودروسازی آخرین محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند و شرکت‌های خودروسازی نیز آخرین پلتفرم‌های خود را ارائه کردند.

همانطور که قبلاً هم برنامه‌ریزی شده بود، این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه فن بازار برگزار می‌شد اما برای جلوگیری از عدم تداخل دو نمایشگاه این دو از طریق حائل جداسازی شده بود.

هرچند که هریک از این نمایشگاه‌ها که کاملاً تخصصی هم هستند بازدیدکنندگان خاص خود را داشتند، یعنی گروهی بر اساس کارهای تحقیقاتی و دانشگاهی از نمایشگاه فن بازار بازدید و گروهی هم بنا به شغلی داشتند از نمایشگاه خودرو بازدید کردند، اما گروه سومی از مردم هم بودند که از هر دو نمایشگاه بازدید می‌کردند.

نمایشگاهی که می‌خواست با دعوت از فلان بازیگر سینما برای خودش بازدید کننده جذب بکند، شهروندانی که از هر دو نمایشگاه بازدید می‌کردند، صرفاً تماشاگر بودند و با گرفتن چند عکس از خودروهایی که به فروش گذاشته شده بود، بازدید خود را به پایان می‌رساندند.

البته که شهروندان مقصر این موضوع نیستند، چون قیمت خودروهایی که در نمایشگاه است به حدی بالاست که از توان خرید هر شهروندی خارج است و برای آنها همین هم بس که فقط با آن خودرو عکس یادگاری بگیرند.

اما آن چیزی که محرز است، شلوغی بی‌اندازه نمایشگاه است که در این ایام کرونا به چشم می‌زند، خانواده‌هایی که بارها و بارها پله‌ها را بالا و پایین می‌روند و بدون اینکه هدفی داشته باشند، ساعت‌ها در نمایشگاه حضور دارند.

این موضوع شاید برای برگزار کنندگان نقطه مثبتی باشد اما از لحاظ بهداشتی به خاطر جمعیتی که در آن حضور دارد، نکته مثبتی نبوده و چیزی جز انتقال ویروس کرونا را ندارد.

به نظر می‌رسد با توجه به راه‌اندازی دوباره نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین متولیان برگزاری امر تمهیدات اساسی در برگزاری آن بیاندیشند و صرف نظر از تعداد بازدید، به فکر پروتکل‌های بهداشتی هم باشند تا مبادا همین نمایشگاه پایگاهی برای انتقال ویروس کرونا باشد.

کد خبر: ۱۲۲٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha