۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
افزایش بازدهی محصول گوجه فرنگی با هوش مصنوعی
با همکاری دو شرکت ژاپنی محقق شد

افزایش بازدهی محصول گوجه فرنگی با هوش مصنوعی

یکی از فناوری های که امروزه در صنایع گوناگون کاربرد دارد و باعث افزایش بازدهی و کارایی شده، هوش مصنوعی است. به طوری که کاربرد آن در صنعت کشاورزی به تحولات چشمگیری منجر شده است.

فرحناز سپهری؛ خبرگزاری بازار- به گزارش «Food & Beverage News»، دو شرکت ژاپنی ان ای سی (NEC) و کاگوم (Kagome) با همکاری بکدیگر توانسته اند با بهره بردن بردن از فناوری هوش مصنوعی میزان عملکرد و بازدهی محصول گوجه فرنگی را افزایش دهند.

به طوریکه شرکت  فناوری اطلاعات ان ای سی، از انعقاد توافق نامه همکاری استراتژیک با شرکت  تولید و توزیع کننده مواد غذایی کاگوم، در زمینه راه اندازی خدمات پشتیبانی مدیریت کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی برای شرکتهای پیشرو فرآوری گوجه فرنگی خبر داد. 

در حالی که این سرویس جدید از پلت فرم  فناوری اطلاعات و ارتباطات کشاورزی  مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ان ای سی، CropScope، برای ارزیابی رشد گوجه فرنگی و شرایط خاک بر اساس داده های سنسورها و تصاویر ماهواره ای، همچنین برای ارائه خدمات پیشنهادی برای مدیریت کشاورزی بهره می برد.

هوش مصنوعی  کمک می کند  تا اطلاعاتی را در مورد بهترین زمان و مقادیر بهینه آبیاری و کود برای کشت محصولات سالم تهیه کند. در نتیجه، مزارع  را قادر می سازد تا به بازده پایدار و کاهش هزینه های سطح زیر کشت دست یابند.

محصولات سالم با فناوری هوش مصنوعی

از سوی دیگر  قادر می سازد تا اطلاعاتی را در مورد بهترین زمان و مقادیر بهینه آبیاری و کود برای کشت محصولات سالم تهیه کند. در نتیجه، مزارع  را قادر می سازد تا به بازده پایدار و کاهش هزینه های سطح زیر کشت دست یابند.

با استفاده از این سرویس، شرکت های پیشرو فرآوری گوجه فرنگی می توانند درک کاملی از مؤثرترین شرایط رشد برای تولید گوجه فرنگی در مزارع خود و همچنین افراد تحت قرارداد خود بدست آورند. همچنین، آنها می توانند سفارشات برداشت محصول را به شیوه ای بهینه و مبتنی بر داده های عینی مدیریت کنند، که به افزایش عملکرد و بهبود بهره وری کمک می کند.

همچنین انتظار می رود بازارهای گوجه فرنگی در راستای رشد جمعیت و اقتصادی، به ویژه دراقتصادهای نوظهور، گسترش یابد. با این حال، برای کشت پایدار گوجه فرنگی لازم است تا بر انواع چالش ها، از جمله کاهش پرورش دهندگان و مسائل زیست محیطی، غلبه شود.

ان ای سی و کاگوم از سال ۲۰۱۵ همکاری خود را در زمینه های کشاورزی  آغاز کرده اند و تا سال ۲۰۱۹ آنها در مناطق مختلف از جمله پرتغال، استرالیا و ایالات متحده  دستاوردها یشان را عرضه کرده اند.

برای نمونه  یک آزمایش کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹ در پرتغال نشان داد که میزان کود مورد استفاده تقریباً ۲۰ درصد کمتر از میانگین معمول بوده  و در عین حال ۱۲۷ تن گوجه فرنگی را در هر هکتار تولید کرده، که تقریبا ۱.۳ برابر بیشتر از میانگین  محصولات پرورش دهند گان معمولی  پرتغالی بوده است.

این درحالی است که با هدف تجاری سازی این خدمات، کاگوم یک بخش هوشمند  کشاورزی را در آوریل سال ۲۰۲۰ ایجاد می کند، به طوریکه  ابتدا مشتریان را در اروپا  را هدف قرار می دهد و سپس با هدف گسترش تجارت ، بازارهای جهانی را مدنظر قرار خواهد داد.

کنگو ناکاتا، رییس بخش کشاورزی هوشمند شرکت کاگوم گفت: کاگوم از سال ۲۰۱۵ با هدف تحقق مدیریت کشاورزی سازگار با محیط زیست و سودآوری در زمینه تولید گوجه فرنگی برای پردازش در سطح جهانی، با استفاده از داده های بزرگ  با ان ای سی همکاری می کند. همچنین امیدواریم با ترکیب دانش کشاوزی کاگوم  با فناوری هوش مصنوعی ان ای سی، به کشاورزی پایدار برسیم.

مازامیتسوکیتاس، رییس بخش توسعه مشاغل شرکتی گفت: ان ای سی، هم از اینکه  که با کاگوم توافق نامه مشارکت استراتژیک منعقد و بطور مشترک یک کسب و کار حمایت از مدیریت کشاورزی را با استفاده از هوش مصنوعی برای بازار گوجه فرآوری شده آغاز کرده، بسیار خرسند است.

وی افزود: با سرعت بخشیدن به دیجیتالیزاسیون کشاورزی، ان ای سی در صدد تحقق بخشیدن به یک کشاورزی پایدار است که می تواند به صورت انعطاف پذیر به مسائل اجتماعی جهانی در مورد تغییر اقلیم و ایمنی مواد غذایی پاسخ دهد.

کد خبر: ۱۲٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha