۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
خوشه توسعه پنیر لیقوان اجرا می‌شود
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

خوشه توسعه پنیر لیقوان اجرا می‌شود

تبریز- معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به مطالعات و امکان سنجی‌های انجام یافته اجرای پروژه توسعه خوشه، طرح خوشه‌های باتیک اسکو و پنیر لیقوان اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات  خوشه های کسب و کار آذربایجان شرقی اظهار کرد: اهمیت اجرای برنامه ها و دستاورد های توسعه ای خوشه ای و نقش آن در توسعه صنایع کوچک و متوسط بسیار مهم است.

وی با توجه به ضرورت  تشکیل  خوشه های صنعتی گفت: اهمیت توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه موجب شده است تا بسیاری از کشورها، شکل گیری و تقویت صنایع کوچک و متوسط در مناطق صنعتی را در قالب خوشه به عنوان یک استراتژی توسعه صنعتی منطقه‌ای مورد نظر قرار دهند و به منظور شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

کلامی اظهار کرد : خوشه‌های صنعتی به واسطه تقسیم کار تخصصی همکاری بین صنایع یادگیری تعاملی و سایر اموری که برای رقابتی تر شدن صنایع لازم هستند، می تواند الگوی مناسبی برای توسعه صنعتی محسوب شود.

وی گفت : شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در راستای برنامه های توسعه ای تعداد ۴۰ خوشه کسب و کار شناسایی نموده است و از این تعداد ۱۳ خوشه کسب و کار اجرایی و ۹ خوشه  طی سال های گذشته خاتمه و تحویل شبکه فراگیر مربوطه شده است .

کلامی با اشاره به اجرای چهار خوشه کسب و کار در استان گفت: خوشه فرش و تابلو فرش تبریز در راستای حمایت از کسب کار های کوچک با توجه به مطالعات  و امکان سنجی های انجام یافته مجوز اجرای پروژه توسعه خوشه ، خوشه های باتیک اسکو و پنیر لیقوان در سال جاری اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: امکان سنجی خوشه ورنی بافی شهرستان اهر نیز در برنامه کاری شرکت شهرک های صنعتی امسال قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha