۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
تاکید «قالیباف» و «اردوغان» بر توسعه روابط ۲ کشور

تاکید «قالیباف» و «اردوغان» بر توسعه روابط ۲ کشور

رئیس جمهور ترکیه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو و بر توسعه همکاری های اقتصادی دوکشور تاکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ظهر امروز به وقت محلی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که برای حضور در اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول حضور دارد، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شرایط کرونا و اثرگذاری آن بر مراودات اقتصادی کشورها گفت: با این وجود همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در این مدت رشد کرده است.

اردوغان همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای روابط اقتصادی دوکشور ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین برای اجرای توافق هسته ای به شکل عادلانه ای به نتیجه برسد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تحولات افغانستان و بحران مهاجران این کشور تاکید کرد: نهادهای بین المللی باید به ایران برای سروسامان دادن به مهاجران افغانستانی کمک کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

در این دیدار که مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه نیز حضور داشت، دکتر قالیباف نیز با تاکید بر ارتقای همکاری های اقتصادی دوکشور گفت: سند جامع همکاری های دوکشور در حال نهایی شدن است که نمادی از اراده جدی برای توسعه روابط است.

رئیس مجلس با اشاره به حمایت ایران از ابتکار ۳+۳ تاکید کرد: همه کشورهای حوزه قفقاز باید روابط خوبی با هم داشته باشند که این مهم می تواند به رشد و توسعه منطقه کمک کند.

قالیباف درباره مذاکرات وین نیز تاکید کرد: قدرت های بزرگ باید یاد بگیرند که نباید اراده خود را به سایر کشورها تحمیل کنند و چنانچه احترام به منافع دیگران را بپذیرند،   توافق در دسترس است. ‌

کد خبر: ۱۲۲٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha