۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران با کشور مالی
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت خبر داد

گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران با کشور مالی

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت در دیدار با مدیرکل آسیای وزارت امور خارجه کشور مالی و سفیر ایران در باماکو بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با مالی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌های دولت ایران در توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای آفریقایی از جمله کشور مالی به عنوان یک کشور مسلمان با اکثریت جمعیت شیعه در غرب آفریقا، به وجود برخی از زمینه‌ها برای گسترش این نوع همکاری‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به آمادگی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی در کشور مالی گفت: فرصت همکاری بین دو کشور در زمینه صادرات محصولات تولیدی در حوزه ساختمان، مواد پلاستیکی، آهن و فولاد، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم آشپزخانه، روغن‌های صنعتی، مشتقات نفتی و همچنین ماشین‌آلات صنعتی وجود دارد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر امکان سرمایه‌گذاری مشترک در برخی از زمینه‌ها از قبیل مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، از برنامه‌ریزی سازمان توسعه تجارت ایران برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آفریقایی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشورها و همچنین تبادل هیات‌های تجاری و امضای تفاهمات مورد نیاز بخش خصوصی جهت گسترش مبادلات اقتصادی و در نهایت تشکیل شورای مشترک بازرگانی دو کشور خبر داد.

مدیرکل آسیای وزارت امور خارجه کشور مالی نیز علاقمندی کشورش جهت حضور شرکت‌های ایرانی در این کشور و استفاده از تجربیات و دانش آنها از وجود برخی زمینه‌های همکاری از جمله در زمینه پنبه و دانه‌های روغنی، مواد معدنی و همچنین میوه‌های گرمسیری را اعلام کرد.

وی با اشاره به حجم پایین روابط تجاری دو کشور،   مالی را آماده توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز تمایل کرد طی برنامه‌ریزی مشترکی بتوان در آینده نسبت به افزایش سطح تجارت دو کشور دست پیدا کرد.  

در پایان، سفیر ایران در باماکو بر آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در برقراری هر چه بیشتر ارتباط میان بخش خصوصی و دولتی در حوزه‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد و گفت: سفارت ایران آماده است تا ضمن شناسایی تجار دو کشور در زمینه های مختلف، کانال های ارتباطی میان آنان را فعال کند.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha