۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۵
نظام معیشتی و رتبه بندی معلم ها نباید به هم گره زده شود
نماینده کانون صنفی معلمان:

نظام معیشتی و رتبه بندی معلم ها نباید به هم گره زده شود

رضاخواه، نماینده کانون صنفی معلمان و دبیر کمیته آموزش مجلس شورای اسلامی درباره لایحه رتبه بندی معلمان و وضعیت معیشتی و قانون‌های حول این موضوعات توضیح داد.

به گزارش بازار، محمد رضاخواه، نماینده کانون صنفی معلمان تهران درخواست معلمان برای افزایش حقوق آنها تنها برای اهداف خودشان نیست، گفت: این اقدامات در راستای اعتلای جامعه است و درخواست شخصی نیست. معلمی که مشکل معیشتی نداشته باشد می تواند نقش بهتری را درجامعه ایفا کند.

او سابقه مشکلات معلم ها را به پیش از انقلاب پیوند زد و گفت: این مساله جدیدی نیست و خاطره فروش کلیه یک معلم را قبل از انقلاب برای خرید جهیزیه ذکر کرد که بیانگر مشکلات معیشتی معلمان است.

او در ادامه به قانون نظام هماهنگ پرداخت و مدیریت خدمات کشوری در دهه های ۷۰ و ۸۰ اشاره کرد و گفت: این دو جزو اساسی ترین قوانین بودند ولی همچنان مشکلات معلمان حل نشده است. در این قانون همترازی هیات علمی در دهه ۷۰ دیده شده بود ولی با تصویب قانون خدمات کشوری، آن قانون نادیده گرفته شد.

او به مقایسه حقوق معلمان در ایران و دیگر کشورها در دهه ۷۰ پرداخت و گفت: معلمان در ایران نصف کارکنان صنعتی و اداری حقوق دریافت می کنند در حالی که در دیگر کشورها حقوق معلمان ۲۰ درصد از دیگر کارکنان بیشتر است. به گفته او در حال حاضر معلمان با مدرک کارشناسی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند. همچنین معلمان با ۳۰ سال سابقه کار و مدرک فوق لیسانس حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که حدود ۲ میلیون نیز کسورات دارد. این در حالی است که میانگین دریافتی کارکنان دولت ۱۲ میلیون تومان است و با نمونه مشابه در آموزش و پرورش ۶ میلیون تومان فاصله دارد.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha