۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
حبس گاز در زمستان نداریم
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران:

حبس گاز در زمستان نداریم

جمشیدی دانا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با تاکید بر اینکه حبس گاز در زمستان نخواهیم داشت، گفت: زیرساخت‌های انتقال گاز ایران این ظرفیت را دارد تا سواپ گاز را به شکلی مناسب انجام دهیم.

به گزارش بازار، مهدی جمشیدی دانا مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه اکنون حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در روز در شبکه انتقال گاز جابه‌جا می‌شود، ادامه داد: در سال جاری حداکثر انتقال گاز در آبان ماه و حدود۸۴۴ میلیون متر مکعب در روز بود.

وی تاکید کرد: البته توان انتقال گاز در شبکه بیشتر است و تا ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز قابلیت انتقال دارد.

جمشیدی دانا با اشاره به اینکه کل تعمیرات اساسی شبکه انتقال گاز کشور در ۶ ماهه نخست امسال انجام شده است، افزود: با حداکثر آمادگی این ظرفیت وجود دارد که گاز را از منابع تولیدی تحویل بگیریم و به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، اکنون ۲۰۰ توربوکمپرسور در ۳۷ هزار کیلومتر خط لوله در سرویس هستند.

وی ادامه داد: تمام تلاش این است با استفاده از واحدهای یدک در پیک مصرف، عملیات انتقال گاز را طوری انجام دهیم تا گازی در مبادی تولید نماند و گاز حبس نشود.

جمشیدی دانا با تاکید بر اینکه در دی و بهمن ماه با کاهش دما، مصرف و تولید گاز افزایش پیدا می‌کند، گفت: آذرماه در مقایسه با سال‌های قبل گرمتر است، اما پیش‌بینی می‌کنیم در زمستان سرمای هوا بیشتر باشد.

وی افزود: حتی با کاهش دما نیز مشکلی در تامین گاز به ویژه در بخش خانگی ایجاد نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به قرارداد سوآپ گاز بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، ادامه داد: زیرساخت انتقال گاز کشور بسیار بالاتر از حجم قرارداد سواپ است و نه در مرز با ترکمنستان و نه در مرز با جمهوری آذربایجان مشکلی برای تحویل گاز نداریم.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha