۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
انتشار ابزارهای مالی قرض‌الحسنه در بازار سرمایه
مدیرعامل بانک قرضه الحسنه مهر ایران خبر داد

انتشار ابزارهای مالی قرض‌الحسنه در بازار سرمایه

مدیرعامل جدید بانک مهر ایران گفت: با کمک برخی از مشتریان ارزنده خود در حال انتشار ابزارهای مالی قرض‌الحسنه در بازار سرمایه هستیم که این برنامه‌ریزی در هیأت مدیره بانک در زمان دکتر اکبری انجام شد.

به گزارش بازار، مراسم تقدیر از مرتضی اکبری مدیرعامل سابق بانک قرض الحسنه مهر ایران و معارفه سید سعید شمسی نژاد با حضور با حضور نمایندگان سهامداران، اعضای هیأت مدیره بانک، مدیران استانی و مشتریان ارزنده بانک برگزار شد و از خدمات ۵ ساله اکبری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تقدیر ویژه ای به عمل آمد.

در این مراسم نمایندگان سهامداران از جمله ایرج نیک اختر عضو هیأت مدیره بانک صادرات و مصطفی پرتوافکنان عضو هیأت مدیره بانک سپه حضور داشتند. همچنین دکتر سیدسعید شمسی‌نژاد مدیرعامل، محسن پدرام رئیس هیأت مدیره، عیسی امامی نایب رئیس هیأت مدیره و حسن تلیکانی و ناصر سیف‌اللهی اعضای هیأت مدیره بانک مهر ایران از دیگر حاضرین این جلسه بودند.

در آغاز این مراسم محسن پدرام، رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: ۵ سال توفیق داشتیم در خدمت دکتر اکبری باشیم. گفتنی است ایشان در حوزه‌های مختلف زحمات بسیاری کشیدند. اینکه وزیر محترم اقتصاد اعلام می‌کنند دو بانک قرض‌الحسنه به‌ویژه بانک مهر ایران کار پرداخت تسهیلات سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا را انجام می‌دهند، باعث افتخار است. بانکی که پیش از این کوچک بود، اکنون مورد توجه مسئولان کشور قرار دارد.

رشد فوق‌العاده منابع
حسن تلیکانی عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم گفت: منابع بانک در این سال‌ها از ۵۰۰۰ میلیارد تومان به ۷۳هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین افزایش تسهیلات را از ۵۰۰هزار فقره به دو میلیون و ۳۰۰هزار فقره در هر سال شاهد بوده‌ایم. وی گفت: ساختار مالی بانک به‌صورتی است که از ۷۰هزار میلیارد تومان دارایی، ۷۰ درصد تسهیلاتی است که ریسک آن ۰.۶ درصد است. چه ساختاری از این بهتر سراغ دارید؟ این حاصل تلاش کارکنان بانک و دکتر اکبری است. ما در اغلب استان‌ها رتبه نخست را در میزان سپرده ارزان‌ قیمت داریم. تلیکانی با اشاره به سامانه غدیر گفت: امروز می‌توانیم در هر لحظه ببینیم چقدر تعهد داریم و یک ماه آینده چه میزان باید پاسخگو باشیم. برای داشتن این نرم‌افزار دکتر اکبری و کارکنان بانک زحمات زیادی کشیدند و نتیجه‌ای که حاصل شده در سطح بانک‌های کشور بی‌نظیر است.

رمز موفقیت مهر ایران
عیسی امامی، نایب رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز اظهار کرد: شاید یکی از انتظارات از انقلاب اسلامی، تحقق بانکداری اسلامی بود. مردم از بسیاری خدمات که از شبکه بانکی در طول سال‌های گذشته دریافت کرده‌اند راضی نبودند، مگر وام ازدواج. اما بانک مهر ایران این خلأ را در شبکه بانکی پر کرد و اکنون افتخار شبکه بانکی است.

ناصر سیف‌اللهی دیگر عضو هیأت مدیره بانک نیز سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: در آغاز فعالیتم در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با خود گفتم چطور بانکی که تسهیلات خرد پرداخت می‌کند، نسبت مطالبات به مصارفش کمتر از یک درصد است؟ وی اظهار کرد: فرآیندها در بانک بسیار مناسب تعریف شده و کارهای اساسی و بنیادین زیادی صورت گرفته است. ترازنامه و صورت‌های مالی بانک، عملکرد آن را از نظر دستیابی به اهداف نشان می‌دهد.

بانکی با ۱۱.۵ میلیون نفر مشتری
مرتضی اکبری، مدیرعامل سابق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم از ابراز لطف همکاران و دوستان قدردانی کرد و افزود: هیأت مدیره منسجم، آگاه و با خرد همراه با مجموعه مدیریتی مطلوب و کارکنانی توانمند باعث شد بتوانیم وظیفه‌ای را که بر عهده داشتیم انجام دهیم.

وی اظهار کرد: خرسندم که مشتریان بانک به بیش از ۱۱.۵ میلیون نفر رسیده و بیش از ۱۰.۵ میلیون فقره تسهیلات نیز از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است. از پرداخت ۵۰۰هزار فقره تسهیلات در یک سال به ۲ میلیون و ۳۰۰هزار فقره رسیدیم و این نتیجه همراهی سهامداران، هیأت مدیره و کارکنان بانک است.

اکبری درباره مزایای بانک‌های قرض‌الحسنه گفت: به طور کلی معوقات نظام بانکی و بهای تمام شده پول در نظام بانکی بالاست و در این میان کارمندان فعال در این حوزه نیز خسته‌اند و تلاش‌هایشان دیده نمی‌شود. به همین دلیل موارد مختلف باعث شده بانک‌ها با چالش‌هایی روبه‌رو باشند که خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بسیاری از این شاخص‌ها مبرا بود. نه اینکه بانک‌های دیگر مقصر باشند، بلکه آن‌ها خود معلول شرایطند، اما به هر صورت بانک قرض‌الحسنه کمتر با برخی از مشکلات روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه بانک بهترین ساختار مالکیتی را دارد، تصریح کرد: هیچ بنگاهی را پیدا نمی‌کنید که ۱۰ بانک سهامدارش باشند. حتی در سطح بین‌المللی نیز چنین چیزی کمتر پیدا می‌شود. این موضوع باعث می‌شود بانک بتواند در شرایط سخت به کمک سهامداران خود از مشکلاتش عبور کند.

نسبت مطالبات به مصارف کمتر از یک درصد
اکبری افزود: ساختار بانک از نظر میزان معوقات، کفایت سرمایه، نسبت دارایی ثابت، نداشتن اموال مازاد، سودآوری و... بسیار مطلوب است. نسبت مصارف به منابع حدود ۷۵ درصد و نسبت مطالبات به مصارف ۰.۶ درصد است و تا پایان ۸ ماهه سال جاری نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان سودآوری داشته است.

مدیرعامل سابق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: نمی‌شد شعب بانک را تعطیل و از روز نخست همه خدمات را بر بستر فناوری اطلاعات ارائه کرد. در نتیجه بانک را در دو بخش پیش بردیم، از نظر بهینه‌سازی شعب که فضای بهتری برای مشتریان فراهم شود و همچنین از نظر توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیکی. اگر همین روندی که تا کنون پیش آمده ادامه یابد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جزو نخستین بانک‌هایی خواهد بود که می تواند همه خدمات خود را از صفر تا صد بر بستر همراه‌بانک و اینترنت‌بانک ارائه کند.

چشم‌انداز روشن
سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: هنگامی که قرار شد به این بانک بیایم، شاخص‌های بانک و عملکرد آن را بررسی کردم. شخصاً از آقای دکتر اکبری تشکر می‌کنم؛ انصافاً در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: دکتر اکبری تمام زوایای پنهان قرض‌الحسنه را به‌خوبی شناخته و تلاش کرده به نقاط مثبتی برساند. جایگاهی که دکتر اکبری با کمک اعضای هیأت مدیره رقم زده‌اند، باید حفظ شود. نیروهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با دانش، جوان و خوشفکر هستند و افق‌های روشنی نیز داریم و امیدوارم با ریل‌گذاری‌هایی که دکتر اکبری انجام داده، بتوانیم به نقاط خوبی برسیم.

شمسی‌نژاد گفت: شاید پیش از این برخی مسئولان بانک‌های قرض‌الحسنه را باور نداشتند، اما هنگامی که عملکرد دو بانک قرض‌الحسنه و میزان اثرگذاری آن‌ها را دیده‌اند، به تدریج این باور در آن‌ها ایجاد شده و این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

وی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خانه دکتر اکبری است. در موفقیت‌های آینده ایشان به ما کمک خواهند کرد و از ایده‌ها و تجارب ارزشمندشان استفاده خواهیم کرد. زیرساخت‌ها آماده شده و تکامل یافته، با کمک مدیران و کارکنان در رابطه با مواردی که نیاز به اصلاح و بهبود دارد تا خدمت‌رسانی ما را بهتر کند، اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: در همین چند روزه با کمک برخی از مشتریان ارزنده خود در حال انتشار ابزارهای مالی قرض‌الحسنه در بازار سرمایه هستیم. این برنامه‌ریزی در هیأت مدیره بانک انجام شده است. البته بستر این کار را دکتر اکبری ایجاد کردند. در رابطه با وام سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا نیز، کار را دکتر اکبری تا آخرین لحظه پیش بردند. باید به ایشان به خاطر کارهایی که انجام دادند، تبریک گفت.

در پایان با اهدای لوح سپاس و تندیس از خدمات ۵ ساله دکتر مرتضی اکبری در بانک مهر ایران تقدیر شد. اکبری که از شهریور ۱۳۹۵ مدیرعامل بانک مهر ایران بود، توانست در دوره مدیریت خود منابع بانک را از ۵هزار میلیارد تومان به ۷۳هزار میلیارد تومان افزایش دهد. همچنین تسهیلات پرداخت شده در هر سال از سوی بانک مهر ایران از نظر تعدادی افزایش ۴.۵ برابری و از نظر مبلغی افزایشی ۷.۵ برابری را تجربه کرد. همچنین ۶۰ درصد مشتریان بانک مهر ایران در دوران مدیریت وی جذب بانک شدند.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha