۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
سقف عیدی امسال کارگران‌ اعلام شد

سقف عیدی امسال کارگران‌ اعلام شد

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: بر اساس قانون کار، عیدی کارگران دو برابر پایه حقوق آنها است، به شرط آنکه از سه برابر حداقل دستمزد بالاتر نباشد.

به گزارش بازار، فرامرز توفیقی عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه طبق قانون کار عیدی کارگران معادل ۲ برابر حقوق پایه است به شرطی که از سه برابر حداقل حقوق بالاتر نباشد، گفت: با توجه به اینکه امسال حداقل حقوق کارگران برای یک ماه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود، بنابراین حداقل عیدی برای کارگران حداقل‌بگیر که یک سال کار کرده‌اند، ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران امسال ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود.

وی در مورد اینکه عیدی امسال کارگران از چه زمانی پرداخت می‌شود، بیان کرد: بستگی به شرایط کارفرما دارد، بعضی از کارفرمایان معمولا در شهریورماه به خاطر بازگشایی مدارس نصف عیدی کارگران را می‌دهند و بقیه را آخر سال می‌پردازند. برخی از اول زمستان شروع به پرداخت می‌کنند و پرداخت عیدی کامل به شرطی است که کارگر یک سال کامل برای کارفرما کار کرده باشد، درغیراین‌صورت به ازای هر ماهی که کار کرده است به میزان یک دوازدهم عیدی سالانه و یا به ازای هر روز یک ۳۶۵ ام عیدی را دریافت خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۲٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha