۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
لزوم توجه به انبارداری برای حفظ کیفیت و بازارپسندی مرکبات مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم توجه به انبارداری برای حفظ کیفیت و بازارپسندی مرکبات مازندران

ساری- اکبری، فعال اقتصادی و کشاورزی در مازندران توجه به انبارداری را برای حفظ کیفیت و بازارپسندی پرتقال و مرکبات در استان لازم و ضروری برشمرد.

محمد اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر توجه به انبارداری و حفظ کیفیت میوه برای عرضه در بازار اظهار داشت: نباید انبارداری و ذخیره سازی میوه سبب شود تا کیفیت میوه از نظر ظاهری و مواد غذایی کاهش یابد.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم که میوه تامسون چهار تا پنج ماه در انبار نگهداری و ذخیره سازی شود، هرچند شکل ظاهری میوه حفظ می شود اما کیفیت غذایی آن کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم میوه را دو ماه در انبار ذخیره کنیم باید به رطوبت توجه کرد زیرا رطوبت مطلوب 95 درصد است و در انبارهای فنی از رطوبت سازی سرد و مه پاشی پودرشده استفاده می شود و به حفظ وزن پرتقال کمک می کند.

اکبری ادامه داد: در انبارهای سنتی می توان با نایلون پیچ کردن می توان آب و طراوت میوه را حفظ کرد.

وی حفظ خنکی موجود در انبار را مسئله مهم دیگری بیان کرد و گفت: تا جایی که ممکن است باید انبار را خنک نگه داریم و دمای پنج درجه برای پرتقال تامسون مناسب است بنابراین در انبارهای فنی باید تهویه در شب انجام شود.

این فعال حوزه کشاورزی و اقتصادی تصریح کرد: حفظ رطوبت و سرما سبب می شود تا کیفیت میوه حفظ شود و شاهد بهبود وضعیت بازاریابی محصولات باشیم.

کد خبر: ۱۲۲٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha