۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
برداشت کلزا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

برداشت کلزا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از سطح یک هزار و ۱۳۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی با بیان اینکه کشت کلزا از اول آبان آغاز و در آذر به پایان رسیده است، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب سیستان و بلوچستان برداشت این محصول تا  اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر، سرباز و خاش عمده مناطق کشت این محصول در سیستان و بلوچستان هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هزار و ۸۰۰ تن کلزا در استان برداشت شود.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت کلزار امسال در مقایسه با سال گذشته با ۶۰۰ هکتار رشد حدود دو برابری را نشان می‌دهد.

طوقی گفت: امسال بیش‌از ۳۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان کلزا کار سیستان و بلوچستان توزیع شد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص داشت که براثر سیلاب دی سال گذشته این سطح با تخریب مزارع به هزار و ۱۳۰ هکتار کاهش یافت.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه کلزا در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است افزود: این گیاه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنین کاهش بیماری‌ها، آفات و رویش علف‌های هرز در مزارع تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر: ۱۲٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha