۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کاهش ۶۷ درصدی تردد جاده‌ای سیستان و بلوچستان در روز طبیعت

کاهش ۶۷ درصدی تردد جاده‌ای سیستان و بلوچستان در روز طبیعت

زاهدان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با روز طبیعت ۵۹ هزار و ۳۱۲ تردد در محورهای مواصلاتی این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهارداشت: حجم کل ترددها از ۸ فروردین همزمان با آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی تا روز طبیعت در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان ۴۴۲ هزار و ۶۵۷ مورد بوده که این آمار نسبت به ۶ روز قبل از اجرای طرح با ۵۶۹ هزار و ۸۷۱ تردد کاهش ۲۲ درصدی تردد را در استان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد از شهروندان خواست تا عادی شدن شرایط در خانه بمانند و از انجام سفرهای غیر ضروری بپرهیزند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین براساس آخرین گزارشات مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین جاری یک میلیون و ۶۷۱ هزار و ۹۱۵ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: حجم ترددهای ورودی به سیستان و بلوچستان در بازده زمانی مذکور ۴۹ درصد و ترددهای خروجی ۵۵ درصد کاهش داشته است.

کرد تصریح کرد: محورهای بمپور – ایرانشهر و بالعکس، زهک- مرز میلک و زابل – هیرمند به ترتیب پرتردد ترین محورهای مواصلاتی استان در این مدت بوده است.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۸۰ دستگاه تردد شمار اطلاعات مربوط به تعداد تردد، سرعت و سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان را ثبت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با تاکید بر تردد وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا بدون هیچ‌گونه محدودیتی، تصریح کرد: سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، هواشناسی، انسداد و رخدادهای محورهای مواصلاتی را به کاربران جاده‌ اطلاع رسانی می‌کند.

کد خبر: ۱۲٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha