۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
رویکرد جدید ما استرداد اموال است
وزیر دادگستری:

رویکرد جدید ما استرداد اموال است

وزیر دادگستری گفت: در بحث استرداد مجرمان با برخی کشورها تفاهم نامه داریم و ما در رویکرد جدیدمان بنا داریم اموالی را هم که از ما از سوی مفسدان به کشورهای دیگر به یغما رفته است مسترد کنیم.

به گزارش بازار، امین حسین رحیمی در حاشیه همایش روز جهانی مبارزه با فساد افزود: وزارت دادگستری مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل است و ما عضو این کنوانسیون هستیم و برخی دستگاه‌ها عضو مرجع ملی هستند و رویکرد ما در این مرجع بیشتر عمل به وظایف بین المللی و ارائه گزارش سالانه به دبیرخانه کنوانسیون بوده است.

وی گفت: در کنوانسیون سیستمی تحت عنوان سیستم مرور داریم که برخی کشورها عملکرد ما را بررسی می‌کنند و ما هم عملکرد برخی کشورها را باید بررسی کنیم و در دوره جدید بنا داریم وظایف بین المللی خود را با قوت انجام دهیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه احساس و ادراک فساد در کشور بسیار برجسته‌تر از وقوع فساد است، افزود: باید وقوع فساد را کم کنیم تا ادراک فساد کم شود و در دولت جدید تصمیم داریم با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مبارزه با فساد منفذهای فساد را ببندیم.

رحیمی گفت: از طرفی باید از ظرفیت کنوانسیون برای استرداد اموال ناشی از فساد استفاده کنیم چرا که اموال بسیار زیادی از کشور ما از سوی مفسدان به یغما رفته است که تلاش داریم آن را به کشور برگردانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چگونه از تجربیات کشورهای موفق در مبارزه با فساد بهره می‌برید؟ افزود: برخی کشورها در ۱۰ سال پیش رتبه‌های بسیار بدی در خصوص احساس و ادراک فساد داشتند، اما هم اکنون با تلاش هایشان رتبه‌های بسیار خوبی کسب کردند که ما به لحاظ ارتباطات بین المللی از تجارب آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وزیر دادگستری گفت: کنگره کنوانسیون مبارزه با فساد در آینده‌ای نزدیک در مصر برگزار می‌شود و قطعاً ما ضمن شرکت در این کنگره از تجارب کشورهای موفق استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha