تسهیل در تجارت با ثبت اطلاعات در سامانه انبارها

تسهیل در تجارت با ثبت اطلاعات در سامانه انبارها

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت، از الزام اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت اطلاعات کالاهای مشمول خود در سامانه انبارها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی در خصوص رصد دقیق ثبت موجودی انبارها و مراکز نگهداری کالا تصریح کرد: بر اساس سیاست وزارت صنعت و به منظور شفافیت در عرضه و موجودی کالا، زنجیره کالا و تسهیل در تجارت، اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف شدند با مراجعه به سامانه انبارها، کالاهای مشمول خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنند.

وی افزود: براساس تکلیف محوله قانونی از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه‌های مربوطه، همه انبارها، سردخانه‌ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالاهای متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی (از جمله دولتی و غیر دولتی) موظف به ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا هستند.

سجادی اضافه کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور شفافیت در عرضه و موجودی کالا، زنجیره کالا و تسهیل در تجارت، همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف شدند با مراجعه به سامانه انبارها کالاهای مشمول خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنند.

سجادی گفت: بر این اساس با تصمیم مراجع ذی صلاح بیش از ۶۱۳ قلم کالای حساس و ضروری از جمله گوشت قرمز، مرغ، برنج، روغن نباتی، قند، شکر، لبنیات، تخم مرغ، نهاده‌های دامی، لاستیک، کاغذ و روغن موتور مشمول ثبت و رصد در انبارها قرار گرفته و بیش از یک میلیون انبار و مراکز نگهداری کالا در سراسر کشور موظف شدند، تمام اطلاعات مربوط به کالاهای مذکور از جمله ورودی، خروجی و اعلام موجودی آن را در سامانه مذکور ثبت کنند.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت تاکید کرد: کالاهای موجود در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا تحت رصد و اشراف مستقیم بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخطی و مغایرت موجودی کالاها در سامانه موصوف، حسب مورد مراتب تحت عنوان قاچاق کالا، عرضه خارج از شبکه، احتکار و اختفا و امتناع از عرضه به مراجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی منعکس خواهد شد.

سجادی گفت: سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به طور مستمر و ویژه از سوی کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد رصد و پایش قرار گرفته و همواره به عنوان یک سامانه مرجع، برای دستگاه‌های تصمیم گیر جهت اطلاع از موجودی کالاها و تامین اقلام حساس و ضروری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha