۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
پایان مقاوم‌سازی مساکن روستایی درسال ۱۴۱۰ | بنیاد مسکن یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد احداث می‌کند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

پایان مقاوم‌سازی مساکن روستایی درسال ۱۴۱۰ | بنیاد مسکن یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد احداث می‌کند

اردبیل - روحانی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا پایان سال ۱۴۱۰ کلیه واحدهای مسکونی روستایی را به شرایط مقاوم‌سازی و بهسازی برساند.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در حاشیه افتتاح مسکن محرومان در روستای جبه‌دار اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سفری که به همه استان‌ها به شکل دوره‌ای انجام می‌دهیم، تلاشمان بر این است تا وضعیت عمران روستاها، نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را مورد رصد و ارزیابی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری نوزدهمین سفر به مقصد اردبیل انجام شد تا از نزدیک با فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد مسکن آشنایی پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن استان اردبیل در همه حوزه‌ها از میانگین کشوری جلوتر است به طوری که در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر میانگین اجرای طرح مقاوم‌سازی و نوسازی ۵۲ درصد بوده اما در استان اردبیل این رقم بیش از ۶۲ درصد است.

روحانی‌نژاد افزود: در این استان ۱۰ درصد عملیات نوسازی و بهسازی بیشتر از میانگین کشوری است و با همکاری ادارات ثبت اسناد، صدور سند مالکیت نیز در حال انجام است.

وی تأثیرگذاری این طرح زیربنایی را مشهود در بروز حوادث و بلایای طبیعی برشمرد و خاطر نشان کرد: در زلزله بم با ۶.۶ ریشتر ما ۳۰ هزار کشته دادیم و خسارت مالی بیشتری متوجه روستاییان و شهرنشینان شد اما مشابه همین زلزله در یک ماه گذشته در هرمزگان هیچ تلفات و خسارت عمده جانی و مالی به همراه نداشته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن اضافه کرد: با برنامه‌ریزی آغاز شده تلاش بر این است تا در افق ۱۴۱۰ همه واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به شکل کامل مقاوم‌سازی شده و جشن پایان نوسازی واحدهای روستایی و شهری را برگزار کنیم.

روحانی‌نژاد بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید مسکن با تلاش و پیگیری رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است و قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکن احداث شود که سهم بنیاد مسکن در روستاها ۲۰۰ هزار واحد و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز احداث ۲۰۰ واحد مسکن است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: حتی در برخی از استان‌ها شهرهای بالای ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار نفر نیز بنیاد مسکن متولی ساخت است که در همین شهر اردبیل امروز در سایت یک‌هزار و ۵۰۰ واحدی تولید مسکن ساخت ۸۹۰ واحد آغاز شد و کلنگ‌زنی ۳۳۰ واحد به انجام رسید.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: در مجموع سهم بنیاد مسکن یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است که در ۴ سال پیش رو شاهد احداث و تکمیل آنها خواهیم بود.

وی در مورد تسهیلات پرداختی گفت: تسهیلات پرداختی برای ایتام و خانواده‌های نیازمند و ۲ معلول فاقد مسکن به شکل بلاعوض تا ۳۰ میلیون تومان و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره است که به تناسب متقاضیان پرداخت این تسهیلات را شاهد هستیم.

روحانی‌نژاد رقم پرداخت تسهیلات برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی را تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است تا سقف این تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن در مورد روستاهای با بافت با ارزش و گردشگرپذیر خاطر نشان کرد: در زیست بوم تعریف شده برای مناطق روستایی با قابلیت‌های گردشگری تلاشمان بر این است تا احیای این مناطق را با اجرای طرح‌های جذاب شاهد باشیم.

وی ضرورت اجرای منظومه‌های روستایی را در سطح کشور یادآور شد و اضافه کرد: این منظومه‌ها دارای بسته‌های تحولی اقتصادی و اشتغال است که می‌تواند فرصت استثنایی را در توانمندسازی روستاها به وجود آورد.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha