۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی از فردا
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی از فردا

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی از فردا ۱۶ فروردین خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان در تبریز گفت: به جهت شیوع ویروس کرونا برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان تعطیل شده بود که همه این واحدها و کارخانجات می توانند از فردا با رعایت پروتکل های لازم فعالیت خود را مجدد آغاز کنند.

پورمحمدی به فعالیت کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا در استان اشاره کرد و افزود: ستاد مشاوران اقتصادی پسا کرونا در استان تلاش می کنند تا با بهره‌گیری از اقتصاددانان استان در راستای رفع موانع و انجام اقداماتی مانند راه اندازی صندوق‌های توسعه و ورود به بازار بورس هم فکری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید واحدهای تولیدی نیز نوآوری داشته باشند، ابراز داشت: اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی به منظور کمک به کسب و کارهای متضرر از کرونا اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم نگرانی در خصوص تامین مایحتاج زندگی نداشته باشند، گفت: مایحتاج شش ماه آینده مردم استان در انبارها ذخیره شده است.

وی افزود: کمیته اقتصادی ستاد استانی کرونا در مورد واحدهای تولیدی هم که انبارهایشان پر بوده و بازار کشش لازم را برای تولید بیشتر ندارد، تصمیم گیری خواهد کرد.

پورمحمدی سپس در ادامه گفت: از نظر مواد غذایی و کالاهای استراتژیک وضعیت بسیار خوبی داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتبار ۱۰ میلیارد دلاری برای کمک به واحدهای تولیدی متضرر از کرونا در نظر گرفته شده است، گفت: این مبالغ در قالب بسته‌های حمایتی تسهیلات بانکی برای اقشار آسیب دیدن از کرونا در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تسهیلات ارزان قیمت به کارخانه‌هایی که به بهانه شیوع کرونا تعدیل نیروی انسانی کنند تعلق نمی‌گیرد.

کد خبر: ۱۲٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha