۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
آیا سبدگردانی با سود تضمینی امکان‌پذیر است؟
۶ طرح برای سبد گردانی با فارابی

آیا سبدگردانی با سود تضمینی امکان‌پذیر است؟

سبدگردانی به عنوان یکی از اختصاصی‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در بورس، مورد توجه افراد و شرکت‌های بسیاری قرار دارد.

بازار؛ گروه بورس: سبدگردانی به عنوان یکی از اختصاصی‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در بورس، مورد توجه افراد و شرکت‌های بسیاری قرار دارد. در این روش از سرمایه‌گذاری، افراد مسئولیت مدیریت سرمایه خود را به شرکت سبدگردان می‌سپارند و شرکت مورد نظر بعد از بررسی میزان ریسک‌پذیری، سرمایه فرد را صرف سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف، اما متناسب با انتظارات سرمایه‌گذار می‌کند.

چه روش هایی برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد؟
برای ورود به بورس، روش‌های مختلفی وجود دارد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. افراد با در نظر گرفتن دانش بورسی، سرمایه و زمانی که می‌توانند به سرمایه‌گذاری اختصاص دهند، نسبت به انتخاب یک یا چند مورد از روش های سرمایه گذاری در بورس اقدام می‌کنند. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی و استفاده از خدمات سبدگردانی روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس هستند. اگر تصمیم داشته باشید به روش مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید پس از ثبت‌نام سجام و دریافت کد بورسی از طریق کارگزاری فارابی، از طریق سامانه‌های معاملاتی آنلاین مانند فارابیکسو، نسبت به خرید و فروش سهام یا واحدهای صندوق‌های قابل معامله اقدام کنید.  

روش‌ های سرمایه گذاری در بورس که به دریافت کد بورسی نیاز دارند
دریافت کد بورسی برای سرمایه‌گذاری در سبدگردانی یا خرید و فروش صندوق‌هایی که به شیوه صدور و ابطال معامله می‌شوند ضروریست؛ حتی اگر قصد دارید به صورت مستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کنید یا می‌خواهید واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله‌(ETF) را بخرید نیز لازم است پیش از شروع سرمایه گذاری نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کنید.  

با مراجعه به وب‌سایت کارگزاری فارابی به نشانی irfarabi.com می‌توانید در کمتر از پنج دقیقه نسبت به ثبت‌نام سجام و دریافت کد بورسی به صورت همزمان اقدام کنید. لازم به ذکر است مراحل ثبت‌نام سجام در کارگزاری فارابی به صورت رایگان انجام می‌شود.  

سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس 
همان‌طور که می‌دانید، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس با توجه به مزایای فراوان آن و البته بازدهی بالای بورس نسبت به سایر بازارهای موازی طی سال‌های گذشته، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؛ بنابراین در صورتی که افق زمانی سرمایه‌گذاری شما بلندمدت است، ورود به این بازار، می‌تواند یکی از بهترین‌ راه‌های سرمایه‌گذاری و حفظ قدرت خرید باشد.  

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی و استفاده از خدمات سبدگردانی را می‌توان از مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس به صورت غیرمستقیم به حساب آورد. اصلی‌ترین تفاوت سبدگردانی با صندوق‌های بورسی، در اختصاصی بودن این خدمات و البته حداقل سرمایه‌ مورد نیاز برای استفاده از آن است. برای دریافت مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

حداقل سرمایه برای سبد گردانی 
سبدگردانی در بورس از طریق شرکت‌های سبدگردان با مجوز رسمی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. بنابراین، در صورتی که قصد استفاده از این خدمات را دارید، در نظر داشته باشید که حتما باید به جای مراجعه به اشخاص، به یک شرکت سبدگردانی معتبر نظیر شرکت سبدگردان فارابی مراجعه کنید.

نکته قابل توجه در ارتباط با سبدگردانی این است که اگرچه به لحاظ قانونی انجام آن با حداقل سرمایه ۱۰۰ میلیون ریال ممکن است، اما با توجه به هزینه‌های بالای ارائه این خدمات، هر شرکت سبدگردان، مجاز است حداقل سرمایه‌ای برای پذیرفتن این مسئولیت تعیین کند.  

شرکت سبدگردان فارابی، با بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت، خدمات سبدگردانی خود را به صورت ۶ طرح متنوع ارائه کرده که حداقل سرمایه مورد نیاز این طرح‌ها از ۵۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود! این نشان می‌دهد خدمات سبدگردانی ارائه شده توسط سبدگردان فارابی، بخش قابل‌توجهی از علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را پوشش می‌دهد.

سبد گردانی با سود تضمینی امکان پذیر است؟
همان‌طور که می‌دانید، بازدهی بازار سهام تا حد قابل توجهی از رفتارهای سرمایه‌گذاران فعال در بازار نیز تاثیر می‌پذیرد. این مسئله به معنی این است که حتی اگر سبدگردان با در نظر گرفتن وضعیت شرکت‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در آن‌ها را دارد و همچنین با بررسی روند قیمتی سهام آن‌ها سودی را برای سرمایه‌گذاری شما پیش‌بینی کند نیز کنترلی روی رفتار افراد فعال در بازار سرمایه ندارد. زمان‌هایی را به یاد بیاورید که در بازار سهام شاهد رفتارهای هیجانی بوده‌اید که باعث شده قیمت سهام شرکتی بی‌توجه به وضعیت بنیادی آن افت کند. پس با در نظر گرفتن تاثیرپذیری بازار سرمایه از رفتار افراد و البته با توجه به ذات بازار سرمایه که پر  از نوسان است، سبدگردانی با سود تضمینی به هیچ عنوان ممکن نیست.  

روش های سرمایه گذاری در شرکت سبد گردان فارابی 
شرکت سبدگردان فارابی، ۶ طرح متنوع برای استفاده از خدمات سبدگردانی ارائه کرده است. همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، حداقل سرمایه مورد نیاز برای استفاده از این خدمات از ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده و تا ۵ میلیارد تومان و بیشتر ادامه می‌یابد. کارمزد ثابت استفاده از خدمات سبدگردان فارابی، بین صفر تا دو درصد بوده و کارمزد متغیر نیز برای هرکدام از طرح‌های سبدگردانی متفاوت است.  

در نظر داشته باشید، اگر سرمایه در اختیار شما از ۵۰۰ میلیون تومان کمتر باشد نیز می‌توانید به صورت آنلاین یا تلفنی از خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری کارگزاری فارابی که به صورت رایگان ارائه می‌شود استفاده کرده و بهترین روش سرمایه‌گذاری مناسب خود را بیابید.

کد خبر: ۱۲۱٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha