۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
۵۲ فقره سندتک برگی اراضی کشاورزی در استان همدان صادر شد
رئیس ساماندهی اراضی کشاورزی همدان:

۵۲ فقره سندتک برگی اراضی کشاورزی در استان همدان صادر شد

همدان - بیگلری، رئیس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی استان همدان از صدور ۵۲ سند تک برگی اراضی کشاورزی به درخواست ۱۷ بهره‌بردار خبر داد.

محمدرضا بیگلری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در زمینه صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی، با توجه به اهمیت و نقش موضوع در کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و همچنین فراهم کردن زمینه نظارت و کنترل بر تولید محصولات کشاورزی و اجرای الگوی کشت در کشور و در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و ماده ۹ قانون جامع حدنگاری (کاداستر)اقداماتی صورت گرفته است.

بیگلری افزود: در روستای نجف آباد شهرستان تویسرکان تعداد ۱۳ نفر بهره‌بردار دارای ۱۵۶ قطعه زمین به مساحت ۲۲.۵ هکتار به اداره ثبت تویسرکان معرفی شده که از این تعداد ۳۹ فقره اسناد تک برگی به مساحت تقریبی ۶ هکتار صادر و تحویل شده است.

وی عنوان کرد: در روستای میلاجرد شهرستان همدان طی دو مرحله تعداد ۲۵ نفر بهره‌بردار دارای ۱۱۹ قطعه و به مساحت کل ۵۴۹.۸ هکتار به اداره ثبت شهرستان معرفی شده که از این تعداد ۱۳ فقره سند متعلق به چهار نفر از بهره‌برداران صادر و به آنان تحویل شده است.

رئیس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی استان همدان یادآور شد: علاوه بر موارد فوق تعداد یک هزار فقره پرونده در روستاهای تابعه شهرستان‌های استان همدان از جمله نجف آباد و ابدالان تویسرکان، روستای جهان‌آباد نهاوند و صالح آباد بهار و آبمشکین و سرخاب کبودرآهنگ و فیض آباد فامنین و میلاجرد همدان و هریان رزن تشکیل شده که به علت نواقصی از جمله انحصار وراثت و عدم توافق بین وراث وقابلیت ارسال به اداره ثبت را ندارند.

بیگلری افزود: تا پایان آبان ماه نقشه کاداستر تعداد ۱۳۱ پلاک به مساحت ۱۷۹۹ هزار و ۳۷۰ هکتار و به تعداد ۱۴۴ هزار و ۷۴۹ قطعه تهیه شده که به شرط تامین نیروی انسانی و اعتبارات لازم برای اجرا در دستور کار صدور اسناد کاداستر قرار می‌گیرد.

وی اافه کرد: فرآیند صدور اسناد کاداستر کشاورزی متقاضی محور بوده و اکثر زارعین صاحب نسق اولیه فوت کرده و وراث نیز غالبا در تقسیم ملک با یکدیگر مشکل داشته و فاقد انحصار وراثت هستند که این موضوع یکی از مشکلات و موانع استقبال متقاضیان برای صدور سند است.
 

کد خبر: ۱۲۱٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha