۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
ضرورت به‌روز رسانی داده‌ها و وضعیت معادن آذربایجان شرقی
در جلسه کمیته معدن اتاق بازرگانی تبریز تاکید شد؛

ضرورت به‌روز رسانی داده‌ها و وضعیت معادن آذربایجان شرقی

تبریز- جلسه کارشناسی کمیته معدن اتاق تبریز برگزار و بر ضرورت به‌روز رسانی داده‌ها، اطلاعات و وضعیت معادن آذربایجان شرقی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه کارشناسی کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز صبح امروز سه شنبه با موضوع بروزرسانی گزارش ها و پژوهش های موجود و مرتبط با وضعیت، ظرفیت و پتانسیل های معادن استان در محل اتاق بازرگانی تبریز تشکیل شد.

نصیر نوری در این جلسه گفت: هرگونه برنامه ریزی برای رفع مشکلات و معضلات هر بخش اقتصادی مستلزم اطلاع از داده ها و وضعیت به روز آن ها است.

مسئول کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: هدف از تشکیل سلسله جلسات کارشناسی، به روز رسانی گزارش ها و پژوهش های مرتبط با معادن استان و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل آن ها به مسئولین جهت برنامه ریزی های توسعه ای، رفع مشکلات این بخش و همچنین راهنمایی و جذب سرمایه گذاری است.

ضرورت به‌روز رسانی داده‌ها و وضعیت معادن آذربایجان شرقی

وی افزود: در اولین جلسه از سلسله جلسات کارشناسی به روز رسانی گزارش ها و پژوهش های معادن استان، دو گزارش با عناوین «گزارش تدوین برنامه استراتژی های توسعه معادن و صنایع معدنی استان»  و «گزارش پتانسیل های معادن استان» ارائه شد.

یوسف محمدزاده، نماینده دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از برنامه در حال تدوین با عنوان «استراتژی های توسعه معادن و صنایع معدنی استان» را ارائه کرد.

محمدزاده ادامه داد: در ترسیم چشم انداز توسعه معادن و صنایع معدنی، مسئولیت هایی متوجه دستگاه های اجرایی استان خواهد شد که از جمله آن ها می توان به ارزیابی عملکرد گذشته شامل نتایج طرح ها و برنامه های توسعه ای بخش، تکالیف مندرج در اسناد بالادستی و نظرات گروه های ذی نفع و ذی نفوذ و تدوین نقشه راه معادن و صنایع معدنی استان بر پایه سیاست های دولت و بستر سازی برای پایش و سنجش زمان مند طرح ها و برنامه های دستگاه های اجرایی ذیربط استان اشاره داشت.

ضرورت به‌روز رسانی داده‌ها و وضعیت معادن آذربایجان شرقی

وی افزود: همچنین عملیاتی شدن این برنامه، تعهداتی غیر رسمی را برای نهادهای دولتی و خصوصی استان در پی خواهد داشت که از جمله آن ها می توان به حرکت در جهت جبران نابرابری ها در بخش معدن و صنایع معدنی بین مناطق و استان های همتراز، استماع و دخیل کردن نظرات شهروندان، سمن ها و بخش خصوصی در حفاظت از محیط زیست استان و منشور اخلاقی سازمان های دولتی و غیر دولتی در موضوع توسعه بخش معدن استان اشاره داشت.

همچنین دومین گزارش در این جلسه توسط حمیدزاده، رئیس دانشکده معدن دانشگاه صنعتی سهند با عنوان پتانسیل های معادن استان ارائه شد.

کد خبر: ۱۲۱٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha