۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
اختصاص ۶۰ درصد مشاغل برکت به حوزه کشاورزی و امنیت غذایی
با اجرای تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه محقق می‌شود؛

اختصاص ۶۰ درصد مشاغل برکت به حوزه کشاورزی و امنیت غذایی

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۶۰ درصد مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی  بنیاد برکت، محمد ترکمانه از راه‌اندازی ۶۴ هزار طرح اشتغال در حوزه کشاورزی تا به امروز خبر داد و گفت: راه‌اندازی این تعداد طرح باعث ایجاد نزدیک به ۱۹۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق روستایی و محروم کشور در بخش کشاورزی شده است.

ترکمانه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه با هدف اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و صندوق کارآفرینی امید ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی تخصیص پیدا کرده است که می‌تواند مشاغل برکت را در این بخش از ۴۰ به ۶۰ درصد افزایش دهد.

وی مدت این تفاهم‌نامه همکاری را یک‌سال اعلام کرد و افزود: بنیاد برکت از طریق شبکه مجریان و تسهیل‌گرانش فرآیند شناسایی، تایید، انتخاب و معرفی متقاضیان را طبق دستورالعمل‌های اجرایی و شیوه‌نامه‌های مرتبط انجام می‌دهد.

فعالیت شبکه ۸۰۰ نفری مجریان و تسهیل گران بنیاد در مناطق روستایی
ترکمانه با بیان اینکه بنیاد برکت همچنین بر تمامی مراحل واگذاری، اجرا و تحویل طرح‌های اشتغال‌زایی نظارت خواهد کرد، افزود: شبکه ۸۰۰ نفری مجریان و تسهیل‌گران این بنیاد در مناطق روستایی و محروم ۳۱ استان کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: مشاغل پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه، در بخش‌های کسب‌وکارهای خرد کشاورزی، گلخانه‌های کوچک‌مقیاس، برندسازی در کشاورزی، توسعه کشت دارویی، پرورش شتر و حوزه‌های شیلاتی و دامپروری است.

ترکمانه با اشاره به سهم ۴۰ درصدی کشاورزی از مشاغل ایجاد شده برکت بیان کرد: از ۱۶۱ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور به بهره‌برداری رسیده بنیاد برکت تا به امروز، بیش از ۶۴ هزار طرح در بخش کشاورزی عملیاتی شده است.

ایجاد فرصت کسب و کار کشاورزی برای ۱۹۲ هزار نفر با اجرای طرح های برکت
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: راه‌اندازی این ۶۴ هزار طرح ایجاد فرصت‌های کسب‌ و کار برای نزدیک به ۱۹۲ هزار نفر را در بخش‌های مرتبط به کشاورزی به دنبال داشته است.

وی با پیش‌بینی اینکه با اجرای این تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه، سهم بخش کشاورزی از مشاغل بنیاد برکت از ۴۰ به ۶۰ درصد برسد، در تشریح اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد: همکاری مشترک در تامین مالی و اجرای طرح‌های اولویت‌دار در بخش کشاورزی و کسب‌وکارهای مرتبط، همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های تولید و اشتغال به ویژه در مشاغل خرد و خانگی، تسهیل ایجاد و توسعه اشتغال در استان‌های کشور به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و همکاری از زمینه تبادل داده‌ها و اطلاعات اجرای برنامه‌های اشتغال از جمله اهداف عمده تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه میان بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و صندوق کارآفرینی امید است.

کد خبر: ۱۲۱٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha