۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
ناتوانی بخش گردشگری ترکیه در بازپرداخت بدهی‌ها

ناتوانی بخش گردشگری ترکیه در بازپرداخت بدهی‌ها

بخش گردشگری ترکیه که تلاش دارد مرحم بر زخم‌های خود بگذارد فصل گرما را با ویروس‌های جهش یافتۀ جدید و آتش سوزی‌های جنگلی در کوتاه مدت به پایان رساند.

به گزارش بازار، بخش گردشگری ترکیه که تلاش دارد مرحم بر زخم‌های خود بگذارد فصل گرما را با ویروس‌های جهش یافتۀ جدید و آتش سوزی‌های جنگلی در کوتاه مدت به پایان رساند و همین مساله باعث شد بدهی هایش به بانک‌ها و دیگر بخش‌های فاینانس چند برابر شود.

بر اساس آمار و ارقام اعلام شده بدهی بخش گردشگری ترکیه شامل بخش‌های هتلداری، رستوران و دیگر بخش‌های مرتبط طی دو ماه گذشته ۱.۴ میلیارد لیر معادل حدود ۱۴۰ میلیون دلار افزایش نشان داد.

بر اساس همین اطلاعات بدهی‌های بازپرداخت نشدۀ این بخش که مورد پیگرد قرار گرفته از ۶.۶ میلیارد لیر در ماه آگوست به ۷.۶ میلیارد لیر در ماه سپتامبر و ۸ میلیارد لیر در ماه اکتبر رسیده است که ۵.۷ میلیارد از این مقدار مربوط می‌شود بخش هتلداری.

سردار کارجیلی اوغلو رییس انجمن هتلداران شهر بودروم عدم توانایی بخش هتلداری در بازپرداخت بدهی‌ها را خطری جدی تلقی کرده و می‌گوید هم اکنون درآمدهای این بخش نمی‌تواند جبران بدهی‌ها را بکند، در حال حاضر ۸۰ درصد از فعالان این بخش در اوضاع بدی بسر می‌برند و بسیاری از هتلداران هتل‌های خود را به فروش گذاشته اند.

بخش گردشگری که سال‌ها حکم لکوموتیو اقتصاد ترکیه را داشت و بیشترین منبع درآمد این کشور را تشکیل می‌داد در پی آغاز پاندمی جهانی و قرنطینه‌های بلند مدت و لغو سفرهای داخلی و خارجی وارد یک دوران بحرانی شد.

در تابستان سال گذشته که بخش گردشگری امیدوار بود بتواند ضررهای سال پیش از آن را جبران کند با آتش سوزی‌های جنگلی گسترده در مناطق جنوبی ضربه دیگری دریافت کرد.
حال آندسته از فعالان این بخش که تا کنون توانسته اند با توجه به شرایط موجود سرپا بمانند، رویای جبران ضررهای خود را به سال آینده موکول کرده اند.

کد خبر: ۱۲۱٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha