۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
از فواید تحصیل داروسازی در هلند

از فواید تحصیل داروسازی در هلند

آیا قصد دارید شغلی در زمینه‌ی داروسازی دنبال کنید؟ اگر چنین تصمیمی دارید، پس شما انسان سخت‌کوشی هستید و خودتان را برای مسیری سخت آماده‌ کرده‌اید.

به گزارش بازار، آیا قصد دارید شغلی در زمینه‌ی داروسازی دنبال کنید؟ اگر چنین تصمیمی دارید، پس شما انسان سخت‌کوشی هستید و خودتان را برای مسیری سخت آماده‌ کرده‌اید. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید تحصیلات خود در رشته‌ی داروسازی را در هلند، کشوری که به رفاه و امکانات فوق‌العاده‌اش مشهور است، ادامه دهید؟ آموزش داروسازی می‌تواند یک فرآیند طولانی و طاقت‌فرسا باشد، به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان تصمیم می‌گیرند که به جای تحصیل در کشور خودمان، این مسیر سخت را در خارج از کشور ادامه دهند.

شما با تحصیل در هلند می‌توانید همان واحدهایی که در ایران داشتید را سپری کرده و تحت بهترین و باکیفیت‌ترین شیوه‌های آموزشی، دوره ببینید. هلند از دوازده استان مجزا در اروپای غربی و سه جزیره در دریای کارائیب تشکیل شده است. قسمت اصلی یا اروپایی هلند از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و از شمال و غرب با دریای شمال همسایه است. این کشور همچنین با بلژیک، آلمان و بریتانیا مرزهای دریایی مشترک دارد. قلمرو آن، سینت مارتن نیز از طریق دریای کارائیب، با فرانسه هم مرز است.

هلند به عنوان یک جمهوری پارلمانی و یک دولت واحد سازماندهی شده است و پایتخت آن، طبق قانون اساسی، آمستردام است. این کشور همچنین یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا، G-۱۰، ناتو، OECD، WTO و بخشی از اتحادیه اقتصادی سه جانبه بنلوکس است. هلند که کشوری بسیار توسعه یافته است، از استاندارد زندگی بالایی برخوردار است و رتبه هفدهم (از بین ۱۷۷ کشور) را در شاخص آزادی اقتصادی دارد. بخشی از دلیل موفقیت این کشور را می‌توان به سیستم آموزشی عالی آن نسبت داد.

تحصیلات تکمیلی در هلند

یک داروساز چه کارهایی انجام می‌دهد

حالا که راجع به مزایای کشور هلند سردرآورده‌اید و می‌دانید که تحصیل داروسازی در هلند چه فواید فوق‌العاده‌ای را برای شما به همراه دارد، بهتر است کمی راجع به داروسازی، بیشتر بدانید. خصوصا اگر صرفا دنبال اطلاعاتی در مورد این رشته هستید و هنوز راجع به جزئیات آن، دقیق نشده‌اید.

بسیاری از بیماری‌ها را می‌توان به طور موثری با دارو درمان کرد. برنامه‌ی اکثر دانشگاه‌های داروسازی در هلند نیز  تبدیل شما به یک متخصص داروسازی همه جانبه و یافتن شغلی در آزمایشگاه داروسازی یا تحقیقات دارویی است.

از فواید تحصیل داروسازی در هلند

برنامه‌ی مدرک کارشناسی داروسازی ترکیبی از شیمی با زیست شناسی و پزشکی است. به بیان ساده، شما در این رشته یاد می‌گیرید که دارو چیست، چگونه کار می‌کند، چگونه توسعه یافته و اجرا می‌شوند و تاثیر آن‌ها بر سلامت و اقتصاد یک جمعیت چیست. شما در مورد فیزیولوژی (پاتو) انسان و نقش داروساز در جستجوی ترکیبات جدید برای پیشگیری، توقف یا درمان بیماری‌ها خواهید آموخت.

در واقع، تحصیل رشته‌ی داروسازی در هلند یک پایه علمی محکم برای دانشجویان فراهم می‌کند. اگر به مراقبت‌های بهداشتی علاقه‌مند هستید، این رشته شامل دوره‌هایی در مورد سهم ضروری داروساز در مراقبت از بیمار نیز می‌شود. اگر تحقیقات دارویی بیشتر مورد توجه شما باشد، این رشته دری را به روی دنیای مولکولی داروسازی و چگونگی کشف آن باز خواهد کرد. دانشجویان می‌توانند از دوره‌های انتخابی دانشکده‌های هلند برای شخصی‌سازی برنامه‌های خود انتخاب کنند. مدرک کارشناسی داروسازی در تعداد خوبی از دانشکده‌های هلند، به زبان انگلیسی ارائه می‌شود تا به شما در راه تبدیل شدن به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی داروساز یا یک دانشمند داروسازی، کمک کند.

شرایط اخذ پذیرش در رشته‌ی داروسازی در هلند

طبیعتا شما برای اخذ پذیرش در رشته‌ای مثل داروسازی باید بهترین و کامل‌ترین خود را طی مدارک و رزومه‌ی تحصیلی ارائه دهید تا بتوانید در این رشته، پذیرش شده و حتی بورسیه‌ی تحصیلی را شامل شوید.

شایان ذکر است که پیش‌نیازهایی چون ریاضی، فیزیک، شیمی. زیست شناسی اجباری نیست، اما داشتن نمره‌ای خوب در این دروس به شدت توصیه می‌شود. این صرفاً نشانه‌ای از دانش پیشینه‌ی مورد نیاز شما است. هیئت پذیرش تعیین می‌کند که آیا محتویات خاص این/این دوره با شرایط پذیرش برنامه کارشناسی که برای آن درخواست کرده‌اید، مطابقت دارد یا خیر. در واقع اگر شما در دبیرستان در رشته‌ی انسانی تحصیل کرده باشید و چیز زیادی راجع به شیمی ندانید و واحدهای تخصصی آن را سپری نکرده باشید، قطعا نسبت به کسی که در دبیرستان در رشته‌ی ریاضی و تجربی تحصیل کرده، اطلاعات کمتری دارید و شانس کمتری هم برای پذیرش خواهید داشت.

همچنین به یاد داشته باشید تحصیلات متوسطه معادل تحصیلات پیش دانشگاهی برای پذیرش در دانشکده‌های هلند الزامی است. این صرفاً نشان دهنده‌ی سطح عمومی مورد نیاز از تحصیلات قبلی متقاضیان است.

الزامات زبان

به یاد داشته باشید که شما برای اخذ پذیرش از دانشکده‌های هلند و همچنین اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند، باید گواهی آزمون بین‌المللی زبان را نیز داشته باشید. در ادامه، حداقل نمره‌ای که برای هر آزمون مد نظر دانشکده‌ها خواهد بود را ذکر خواهیم کرد:

گواهی کمبریج در زبان انگلیسی پیشرفته:

نمره‌ی کلی آیلتس:

۶.۵

آزمون تافل اینترنتی:

۹.۵

اخذ پذیرش از دانشکده‌های هلند با صباپلن

طبیعتا خودتان به خوبی می‌دانید که تعداد زیادی از دانشجوها در سراسر دنیا تمایل دارند که برای اخذ پذیرش در رشته‌ی داروسازی در کشوری چون هلند اقدام نمایند. این یعنی شما با رشته‌ای پر رقیب روبه‌رو هستید و برای اینکه بتوانید پذیرش خود را در دانشکده‌های هلند تضمینی کنید، باید مدارک کاملی را ارسال نمایید.

شاید با مطالعه‌ی چند وبسایت مختلف و وبسایت‌های دانشگاهی از زیر و بم ماجرا سردربیاورید، ولی فقط یک اشتباه کوچک حین ارسال مدارک می‌تواند شانس شما در اخذ پذیرش از دانشکده‌های هلند را از بین ببرد. برای اینکه اطلاعاتتان جهت ارسال مدارک کامل باشد و به درستی در مسیری که می‌خواهید قدم بگذارید، توصیه می‌کنیم که از یک موسسه‌ی مهاجرتی مناسب، مثل صباپلن کمک بگیرید.

صباپلن (https://sabaplan.ne) با ده سال سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی، خرید ملک، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت و ... به مشتریان و متقضیان کمک کرده تا به هدف خود که اخذ اقامت شهروندی کشور موردنظرشان است، برسند. این شرکت با وجود خدمات کامل و جامعی که در زمینه‌ی مشاوره و انجام اقدامات جهت تکمیل مدارک شما انجام می‌دهد، تا ۹۷ تضمین می‌کند که شما را به آنچه که می‌خواهید برساند و بزودی، نامه‌ی پذیرش شما را از دانشگاه موردنظرتان در هلند دریافت کند. پس اگر قصد دارید مدارک خود را بدون هیچ نقصی برای دانشکده‌های داروسازی در هلند بفرستید و شانس پذیرش خود را بالاتر ببرید، با صباپلن تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۲۱٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha