۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
 تشویق خوش مصرف‌ها و جریمه بدمصرف‌های گاز
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت خبر داد

تشویق خوش مصرف‌ها و جریمه بدمصرف‌های گاز

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه گاز مصرفی در منازل عموما به شکل غیربهینه سوزانده می شود، عنوان کرد: راهی که در حال حاضر در اختیار وزارت نفت است، تشویق خوش مصرف‌ها و جریمه بدمصرف‌هاست.

به گزارش بازار، علی فروزنده، مدیر کل روابط عمومی وزارت نفتمصرف گاز در بخش خانگی و تجاری را در کشور خیلی خیلی زیاد عنوان کرد و گفت: معمولا بخش خانگی و تجاری، سهم صنایع بزرگ، پتروشیمی ها و نیروگاه ها را هم می خورد. برای کاهش مصرف انرژی در کوتاه مدت مسیری جزو مسیر فعلی نداریم که شامل تلاش برای فرهنگ سازی، تبلیغات و توضیح دادن مسئله برای مردم می شود.

وی ضمن یادآوری این موضوع که گاز ثروت ملی است، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که سرمایه گذاری بسیار کلانی برای تولید آن انجام شده است. فقط در میدان پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی دنیا بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده ایم. این میزان سرمایه گذاری با این گازبهایی که از مصرف کننده دریافت می شود اصلا به دست برنمی گردد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه گاز مصرفی در منازل عموما به شکل غیربهینه سوزانده می شود، عنوان کرد: راهی که در حال حاضر در اختیار وزارت نفت است، تشویق خوش مصرف ها و جریمه بدمصرف ها است.

وی با تصریح بر این موضوع که با کاهش و کنترل مصرف تلاش داریم صنایع و نیروگاه ها از گاز بهره مند باقی بمانند، بیان کرد: البته به صنایع و نیروگاه ها در صورت قطع گاز، سوخت مایع با قیمت های بسیار پایین تحویل داد می شود. سوخت مایعی که به نیروگاه ها و صنایع تحویل می دهیم تقریبا قیمت رایگان است.

فروزنده درباره راهکارها برای کاهش مصرف گاز توضیح داد و گفت: در طولانی مدت موتورخانه های منازل اصلاح شود، تولید بخاری هایی که راندمان پایین دارند متوقف شوند و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهای جدید به صورت سخت گیرانه ای اعمال شود تا اتلاف انرژی را به حداقل برساند.

وی افزود: همچنین در صورت نیاز باید تغییراتی در تعرفه گازها به وجود بیاید؛ کما اینکه از سال ۱۳۸۴ تا به امروز این اتفاق رخ داده است. بخشی از این اقدامات را وزارت نفت باید انجام دهد و بخش دیگر را نیز دستگاه های دیگر باید مشارکت داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha