۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
نگهداری محصولات در پایان سال موجب ضایع شدن میوه ها است
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران:

نگهداری محصولات در پایان سال موجب ضایع شدن میوه ها است

یداللهی، مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران گفت: امسال پرتقالی که در اختیار واسطه ها بود در انبارها ماند و خراب شد.

به گزارش بازار، کمال یداللهی، مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران با بیان اینکه دلال و واسطه ها در بازار ضروری هستند و حضور آن ها در خرید و فروش محصولات باغی اضافی نیست، گفت: باغدار نمی تواند محصول خود را مستقیما در مغازه ها عرضه کند اما در این زمینه سوء استفاده هایی صورت می گیرد و واسطه ها زمانی که باغداران نیاز به پول دارند، محصولات را با قیمتی اندک خریداری می کنند.

وی این رویه را منجر به احتکار محصول نزد دلالان و عرضه در وقتِ مقتضی دانست و افزود: اینجاست که حضور واسطه ها خطرناک شده و منجر به ضرر و زیان برای باغدار و مصرف کننده خواهد شد.

یدالهی در عین حال نگهداری محصولات در پایان سال و عرضه برای ایام بعد از تعطیلات نوروز را ناشدنی و موجب ضایع شدن میوه های موجود در انبارها دانست و گفت: امسال نیز پرتقالی که در اختیار واسطه ها بود در انبارها ماند و خراب شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران نسبت به برقراری دید و بازدیدهای عید با فروکش کردن نسبی آمار کرونا ابراز امیدواری کرد و گفت: پرتقال جنوب تا خرداد ماه نیز ماندگاری دارد و تابستان امسال تا قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش رسید ولی به طور کلی میزان تولید بر اساس تدابیر دولت در حدی خواهد بود که تنظیم بازار شکل گیرد و شاهد افزایش قیمت در شب عید نباشیم.

یدالهی در واکنش به پیشنهاد نماینده مجلس که دیگر مهمان رادیو گفت‌وگو بود و تعاونی ها را مسئول واسطه گری در بازار مرکبات دانست، گفت: دولت اگر برای ایفای این نقش به ما تسهیلات ارزان قیمت دهد، می توانیم میوه باغداران را خریداری و به بازار عرضه کنیم.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha