۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹
اصلاح اقتصاد یا رشد بازار سرمایه؛ انتخاب کنونی دولت
معاون پیشین وزیر اقتصاد مطرح کرد

اصلاح اقتصاد یا رشد بازار سرمایه؛ انتخاب کنونی دولت

دلیری، معاون پیشین وزیر اقتصاد گفت: دولت باید ترتیبی اتخاذ کند که بازار سرمایه ثبات داشته باشد. سرمایه‌گذاران خرد باید با استفاده از تحلیل‌های درست در مدت تثبیت بازار انتخاب‌های مناسب داشته باشند.

به گزارش بازار، امین دلیری، معاون پیشین وزیر اقتصاد و مدرس دانشگاه در مورد توانایی دولت برای افزایش بهره‌وری بازار سرمایه با استفاده از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری گفت: اقتصاددان‌ها می‌خواهند که بازار سرمایه واقعی باشد. حدود دو سال قبل قیمت خودروها ده برابر افزایش پیدا کرد. دولت پس از مدتی می‌بیند که قیمت‌ها مجدد افزایش پیدا کرده است و در اینجا منافع جمع را باید در نظر بگیرد.

وی گفت: برخی دوست دارند برای رشد بورس تورم افزایش پیدا کند. معاون بانک مرکزی گفته بود که یا باید به اقتصاد توجه کنیم یا بازار سرمایه. دولت این نظر را ندارد که بازار سرمایه بی‌اهمیت است. دولت سیاست‌های خود را بر حمایت از بازار سرمایه گذاشت اما در مرحله اول باید کاری کنیم که بازار سرمایه از شاخص‌های اقتصادی پیروی کند. بازار سرمایه یک بازار پر بازده است، اینگونه نیست که ما بخواهیم آن را خرابتر کنیم.

دلیری افزود: بازار سرمایه از سال ۸۸ تا ۹۸ بالاترین بازدهی را بین بازارهای دیگر داشته است. دولت باید بازارهای موازی دیگر را نیز در نظر بگیرد و گاهی دولت باید بین اصلاح در اقتصاد کشور و بازار سرمایه یکی را انتخاب کند.

دلیری در مورد راهکارهای پیش روی دولت برای مدیریت بازار سرمایه گفت: دولت باید ترتیبی اتخاذ کند که بازار سرمایه ثبات داشته باشد. سرمایه‌گذاران خرد باید با استفاده از تحلیل‌های درست در مدت تثبیت بازار انتخاب‌های مناسب داشته باشند. سرمایه‌گذاران باید به مسائل بخش واقعی اقتصاد توجه داشته باشند. ضمن اینکه دولت می‌تواند با در نظر گرفتن یک بیمه ریسک بازار را به حداقل برساند.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha