۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
منتظر تدریس انیشتین در مدارس باشید!| هوش مصنوعی چه بلایی سر خبرنگاران می آورد؟
هوش مصنوعی ۲۰ سال آینده زندگی را چگونه تغییر میدهد؟

منتظر تدریس انیشتین در مدارس باشید!| هوش مصنوعی چه بلایی سر خبرنگاران می آورد؟

هوش مصنوعی در عین حال که بسیاری از مشاغل با مهارت پایین را حذف خواهد کرد اما تصادفات را کم، تجربه یادگیری را متفاوت، پزشکی دقیق و...را به ارمغان خواهد آورد.

محمد رضا هادیلو؛ بازار: هوش مصنوعی در حال حاضر تقریباً در هر زمینه ای نقش بزرگی ایفا می کند. اکثر موسسات، شرکت‌ها و حتی دولت‌ها اکنون برای سرعت بخشیدن و خودکارسازی فرآیندها و کاهش تلاش و هزینه‌ها بر فناوری‌های آن تکیه می‌کنند، اما از طرف دیگر نگرانی‌هایی وجود دارد که هوش مصنوعی بر زندگی انسان‌ها تأثیر بگذارد.

به عبارت بهتر قدرت هوش مصنوعی در توانایی آن برای تکامل مداوم است که این نگرانی را ایجاد می کند که این فناوری ممکن است روزی از ظرفیت و هوش مغز انسان فراتر رود.

صرف نظر از این نگرانی‌ها و دیگر نگرانی‌ها، کای فولی و چن کیوفان در کتاب خود «هوش مصنوعی ۲۰۴۱: ده چشم‌انداز برای آینده ما » به پیش‌بینی‌هایی درباره اینکه هوش مصنوعی چگونه زندگی ما را در بیست سال آینده تغییر خواهد داد، پرداخته‌اند که به مهمترین نکات این کتاب در قالب ۵ نکته می پردازیم.

 هوش مصنوعی جایگزین مشاغل معمولی اداری مانند بازاریابی تلفنی خواهد شد، اما از سوی دیگر، با جمع‌آوری حجم عظیمی از داده‌ها، به تحلیلگران پژوهشی، وکلا و روزنامه‌نگاران در کارشان کمک زیادی می‌کند

۱- روش کار خود را تغییر دهید
تقریباً تمام داده‌ها ظرف ۲۰ سال دیجیتالی می‌شوند و استفاده از هوش مصنوعی را برای تصمیم‌گیری و بهبود ممکن می‌سازد.

هوش مصنوعی و اتوماسیون جایگزین اکثر کارمندان را خواهد  گرفت و ربات‌ها و هوش مصنوعی اکثر کالاها را تولید، تحویل و بازاریابی می‌کنند، همچنین کارهای خانه را انجام می‌دهند، خانه‌ها را طراحی و می‌سازند و... و  از آنجایی که ربات ها و هوش مصنوعی به صورت شبانه روزی، هفت روز در هفته، بدون شکایت از فشار کاری و بدون دریافت دستمزد کار می کنند، این امر به کاهش قیمت تمام شده بیشتر کالاها کمک می کند.

همچنین هوش مصنوعی جایگزین مشاغل معمولی اداری مانند بازاریابی تلفنی خواهد شد، اما از سوی دیگر، با جمع‌آوری حجم عظیمی از داده‌ها، به تحلیلگران پژوهشی، وکلا و روزنامه‌نگاران در کارشان کمک زیادی می‌کند و زمان را برای فکر کردن به مسائل پیچیده تر برای این دسته از مشاغل بیشتر و ذهنشان را آزاد می‌کند.

به علاوه هوش مصنوعی روش کار افراد را در بیست سال آینده تغییر خواهد داد، بنابراین اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکل از دست دادن شغل، از جمله آموزش مجدد کارکنان و توانمندسازی آنها برای مقابله با تکنیک‌های هوش مصنوعی، حائز اهمیت است.

۲- انقلابی در حوزه بهداشت و درمان
هوش مصنوعی نقش مثبتی در حوزه مراقبت های بهداشتی ایفا می کند، زیرا در حال حاضر امکان دیجیتالی کردن سیستم سلامت وجود دارد و امکان انتقال هر چیزی از جمله داده ها، پرونده بیماران و رادیولوژی از طریق اینترنت وجود دارد و این امر کل  نظام سلامت را متحول خواهد کرد. سیستم مراقبت های بهداشتی، از جمله تشخیص، درمان و مراقبت های طولانی مدت از هوش مصنوعی بهره زیادی خواهند برد.

هوش مصنوعی همچنین به دانشمندان کمک می کند تا داروهای بسیاری را با هزینه بسیار کمتر تولید کنند و در به یافتن درمان برای بیماری های نادر موفق شوند.

هوش مصنوعی همچنین در زمینه "پزشکی دقیق" مفید خواهد بود، حوزه ای که هدف آن ارائه مراقبت های بهداشتی متناسب با نیازهای هر فرد است. با در دسترس بودن اطلاعات دیجیتالی بیشتر در مورد هر بیمار، از جمله تاریخچه پزشکی و ژنتیکی آن  به ارائه مراقبت مناسب برای هر بیمار امکان پذیر خواهد بود.

۳- وسایل حمل و نقل ایمن و کارآمدتر
وسایل نقلیه خودران دنیای حمل و نقل را متحول خواهند کرد، زیرا مسافران را با هزینه کمتر و ایمن تر به مقصد منتقل می کنند و به کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر ناشی از ترافیک کمک می کنند.

با افزایش اینترنت اشیاء و ترکیب آن با هوش مصنوعی، خودروهای خودران می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برای مثال، یک خودروی معیوب می تواند به خودروهای مجاور بگوید که دور بمانند و خطر تصادف خودروها با یکدیگر را کاهش می دهد.

 ۴- بهبود تجربه یادگیری
هوش مصنوعی موثرترین معلم برای دانش آموزان خواهد بود، زیرا امتحانات را علامت گذاری می کند و به سوالات دانش آموزان با دقت و حوصله بیشتری نسبت به معلمان انسانی پاسخ می دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند استنباط کند که دانش‌آموزان چگونه سریع‌تر یاد می‌گیرند و به هر دانش‌آموز تمرین‌های متفاوتی را با سرعت خاص خود ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی با داده‌های بیشتر، تجربه یادگیری را مؤثرتر، جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

 واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی مرزهای بین زندگی واقعی و ارتباطات از راه دور را محو خواهند کرد و تا سال  ۲۰۴۱ می توان با تعامل مجازی با دانشمندانی مانند آلبرت انیشتین، به کودکان علم آموخت

۵- واقعیت افزوده
هنگامی که افراد مدرسه یا محل کار را ترک می کنند، هوش مصنوعی در خانه منتظر خواهد بود تا تجربه مجازی رابرای آنها فراهم کند. تجربه ای که تشخیص آن از دنیای واقعی سخت باشد.

فن آوری هایی مانند واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی مرزهای بین زندگی واقعی و ارتباطات از راه دور را محو خواهند کرد و تا سال  ۲۰۴۱ می توان با تعامل مجازی با دانشمندانی مانند آلبرت انیشتین، به کودکان علم آموخت.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha