۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
خوشبینی استارت‌آپ‌ های چینی پس از رکورد فروش ماهانه؛ خودروهای انرژی جدید در بورس
بازار گزارش داد؛

خوشبینی استارت‌آپ‌ های چینی پس از رکورد فروش ماهانه؛ خودروهای انرژی جدید در بورس

استارت‌ آپ‌ های چینی جای پای خود را در بخش خودروهای انرژی جدید باز کرده اند به طوری که حداقل چهار عدد از آنها در ماه نوامبر فروش خود را به ده هزار واحد رساندند.

بازار؛ گروه بین الملل: پس از اینکه مصرف کنندگان محلی از برندهای سنتی دوری کردند، سازندگان وسایل نقلیه انرژی جدید با توجه به پتانسیل عظیم، مشغول به سرمایه گذاری هستند. استارت‌ آپ‌های چینی جای پای خود را در بخش خودروهای انرژی جدید باز کرده اند. حداقل چهار عدد از آنها در ماه نوامبر فروش خود را به ده هزار واحد رساندند و انتظار دارند با گرم شدن بازار این روند ادامه یابد.

لی آتو (Li Auto ) در فهرست نزدک در ماه گذشته ۱۳۴۸۵ دستگاه خودرو فروخت که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۹۲ درصد افزایش یافته است.

این رقم یک رکورد ماهانه برای استارتاپ شش ساله مستقر در پکن است. شاسی بلند لی وان، تاکنون، اولین وسیله نقلیه استارت آپ های چینی است که به نقطه عطف ۱۰ هزار تحویل در یک ماه رسیده است.

شن یانان یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت گفت: ما هیجان زده هستیم که لی وان را به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای کاربران و خانواده های شاسی بلندهای بزرگ در چین می بینیم. این نتیجه چشمگیر نشان دهنده تایید گسترده کاربران نسبت به ویژگی ها و عملکرد برجسته لی خودکار است.

آمارها نشان می دهد که مجموع تحویل این مدل در ۱۱ ماهه امسال به ۷۶۴۰۴ دستگاه رسیده است. از زمانی که اولین خودروی تولیدی در دسامبر ۲۰۱۹ از مونتاژ خارج شد، مجموع تحویل ۱۱۰ هزار دستگاه را به خود اختصاص داد.

لی آتو پیش بینی می کند که تحویل آن در ماه دسامبر نیز از ۱۰ هزار دستگاه فراتر رود. تخمین زده می شود که فروش در سه ماهه چهارم به بین ۳۰۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ دستگاه برسد. این رقم نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته بیش از دو برابر خواهد بود.

لی شیانگ بنیانگذار، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل لی اتو اعلام کرد: با توجه به پذیرش سفارشات قوی ما و افزایش استقبال کاربران از وسایل نقلیه الکتریکی هوشمند، ما مانند همیشه مشتاق چشم انداز رشد خود هستیم.

وسایل نقلیه جدید انرژی برای خریداران خودروهای چینی، به ویژه آنهایی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، به گزینه‌ای جدی تبدیل شده‌اند که در آن‌ها پلاک خودروهای بنزینی سخت‌تر به دست می‌آیند و تسهیلات شارژ به راحتی پیدا می‌شود.

بر اساس آمار انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل این وسایل نقلیه انرژی در ماه اکتبر ۱۴۱.۱ درصد افزایش یافت و ۳۲۰ هزار دستگاه رسید که حدود ۲۰ درصد از کل فروش خودرو در آن ماه است.

وقتی صحبت از مدل‌ های خودروهای انرژی جدید به میان می‌آید، بسیاری از خریداران خودروی چینی تمایل دارند آن‌ ها را از استارت‌ آپ‌ها به جای غول‌ های قدیمی انتخاب کنند، با این استدلال که آنها طراحی شیک‌ تر و ویژگی‌های فنی بیشتری دارند

ژانگ یونگ وی کارشناس ارشد اندیشکده خودروی چینی EV ۱۰۰، گفت که این بخش در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، سریعتر از حد انتظار در حال رشد است. او انتظار دارد خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی ۳۰ درصد از فروش خودروهای جدید در چین را در سال ۲۰۲۵ تشکیل دهند.

وقتی صحبت از مدل‌ های خودروهای انرژی جدید به میان می‌آید، بسیاری از خریداران خودروی چینی تمایل دارند آن‌ ها را از استارت‌ آپ‌ها به جای غول‌ های قدیمی انتخاب کنند، با این استدلال که آنها طراحی شیک‌ تر و ویژگی‌های فنی بیشتری دارند.

این اولویت باعث افزایش فروش سایر استارت آپ های پیشرو، از جمله نیو (Nio) و  شاسی بلند برقی ژپنگ (Xpeng) شده است که هر دو در بورس نیویورک فهرست شده اند.

نیو که خود را در میان برندهای پریمیوم از جمله بی ام و و مرسدس بنز در عصر برقی‌سازی قرار می‌دهد، در ماه نوامبر برابر با ۱۰۸۷۸ دستگاه خودرو تحویل داد که ۱۰۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. این اولین ماه نیست که استارت آپ مستقر در شانگهای بیش از ۱۰هزار وسیله نقلیه را به فروش رسانده است.

در ماه سپتامبر، نیو کاوش در بازار اروپا را آغاز کرد به طوری که اولین نمایندگی آن اکنون در اسلو، نروژ باز شده است

خودروی نیو برابر با ۸۰۹۴۰ خودرو در سال ۲۰۲۱ تحویل داده است. تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱، تحویل تجمعی سه مدل آن به ۱۵۶۵۸۱ خودرو رسیده است. در ماه سپتامبر، نیو کاوش در بازار اروپا را آغاز کرد به طوری که اولین نمایندگی آن اکنون در اسلو، نروژ باز شده است. چین لیهونگ رئیس نیو اعلام کرد که این خودروساز در سال ۲۰۲۲ وارد سوئد خواهد شد.

ژپنگ که دفتر مرکزی آن در گوانگ ژو، استان گوانگدونگ قرار دارد، در ماه نوامبر با ۱۵۶۱۳ دستگاه، بیشترین خودرو را در میان استارت آپ ها فروخت و مانند نیو، سه مدل از جمله دو سدان و یک اس یو وی(شاسی بلند)، در خط تولید خود دارد. بر همین اساس ، انتظار می رود چهارمین شاسی بلند دیگر در اواخر سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

اس یو وی جی ۹ اولین مدل ژپنگ است که مطابق با استانداردهای بین المللی ایمنی و حفاظت از محیط زیست طراحی شده است

اس یو وی جی ۹ اولین مدل ژپنگ است که مطابق با استانداردهای بین المللی ایمنی و حفاظت از محیط زیست طراحی شده است. همچنین، اولین مدل تولیدی این خودروساز است که مجموعه ای از فناوری های جدید طراحی شده توسط کارکنان داخلی خود از جمله معماری خودرو، سیستم کمک راننده و سیستم انتقال قدرت و سوپرشارژ را شامل می شود.

استارت آپ دیگری به نام نزا Nezha که توسط شرکت اینترنتی چینی ۳۶۰ پشتیبانی می شود، در ماه نوامبر به فروش ۱۰ هزار واحدی در ماه رسید. برخلاف Nio، ژپنگ و لی آتو و نیو مدل‌های Nezha کوچک‌ تر و مقرون به صرفه‌تر هستند و بازار خودروهای حجمی را هدف قرار می‌دهند.

سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز این نوع خودروسازی خوش‌بین هستند، زیرا این بخش مانند بازار بنزین، سهم بیشتری را در بازار خودروهای الکتریکی به خود اختصاص خواهد داد. Nezha در آخرین دور در اواخر اکتبر چهار میلیارد یوان (۶۲۷.۵ میلیون دلار) جذب کرد.

دبلیو ام موتور، یکی دیگر از شرکت‌های متمرکز بر بازار اصلی خودروهای الکتریکی، در هفته گذشته اعلام کرد که ۱۵۲ میلیون دلار از گروه توسعه‌ دهنده اجایل Agile جمع‌آوری کرده است به طوری که بودجه جدید کل سرمایه جذب شده دبلیو ام موتور را در سه ماهه چهارم به ۴۵۷ میلیون دلار رساند. این شرکت گفت که سایر سرمایه گذاران نیز به آن ملحق خواهند شد و کل صندوق را به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار خواهند رساند.

دبلیو ام در ماه نوامبر بیش از ۵۰۰۰ خودرو فروخت. این شرکت پیش بینی می کند که تحویل سال جاری به ۴۰ هزار دستگاه برسد.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha