۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
تلاش برای بازگشایی تدریجی صنوف از هفته آینده
نماینده دولت در اتاق اصناف ایران به بازار خبر داد:

تلاش برای بازگشایی تدریجی صنوف از هفته آینده

نماینده دولت در اتاق اصناف ایران از تلاش برای بازگشایی تدریجی صنوف از هفته آینده به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر کسبه خبر داد.

ابراهیم درستی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: همه ما به خوبی می دانیم که کرونا بیماری ناشناخته ای است که تنها راهکار مقابله با آن قطع زنجیره انتقال است و به همین دلیل در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که فعالیت واحدهای صنفی متوقف شود و اصناف نیز در این زمینه همکاری های لازم را به دولت به عمل آوردند.

وی افزود: علیرغم شرایط نامناسب اقتصادی کسبه پذیرفتند که از سود فروش در روزهای پایانی سال و تعطیلات نورزوی بگذرند تا بدین ترتیب زنجیره شیوع بیماری شکسته شود و به لحاظ نیروی انسانی کمتر تلفات داشته باشیم ولی دراین میان مساله ای که حایز اهمیت است این است که باید برای حمایت از اصناف نیز برنامه ریزی های دقیق و قابل اجرایی صورت بگیرد.

نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف ایران ادامه داد: یکی از دردسرهای بزرگ اصناف و کسبه بدهی به نظام بانکی بابت تسهیلاتی است که جهت انجام فعالیت های اقتصادی دریافت کرده اند،   در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که دو ماه به کسبه برای پرداخت اقساط مهلت داده شود اما علیرغم این مصوبه تمامی بانکها اقساط فعالان صنفی را از حساب آنها کسر کردند.

درستی تصریح کرد: همچنین در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که تسهیلاتی برای حمایت از فعالان صنفی و صاحبان صنوف به آنها پرداخت شود که امیدواریم بانک مرکزی و بانکها به این مصوبه نیز همانند مصوبه اولیه ستاد ملی مقابله با کرونا عمل نکنند و تلاش داشته باشند تا هر آنچه مصوب می شود به مرحله اجرا در بیاید نه آنچه که خود صلاح می دانند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد:یکی دیگر از مشکلات صنوف برگشت خوردن چک است که به دلیل ثبت شدن در سامانه چکاوک منجر به بی اعتبارشدن آنها می شود که باید در این زمینه نیز چاره اندیشی شود.

ارسال نامه هایی که بی جواب ماند

نماینده دولت از نامه نگاری با رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان تامین اجتماعی و وزیر اموراقتصادی و دارایی و خبر داد و گفت: یکی دیگر از مشکلات اصناف مالیات و پرداخت سهم ۲۳ درصدی حق بیمه است که طی نامه هایی جداگانه از رئیس سازمان تامین اجتماعی درخواست بخشش و یا تقسیط حق السهم کارفرمایان را مطرح کردیم و از وزیر اموراقتصادی و دارایی برای تعیین مالیات اصناف و زمان پرداخت آن مهلت خواستیم.

درستی افزود: در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی نیز استمهال اقساط و تعیین تکلیف چک ها را درخواست کرده بودیم که متاسفانه علیرغم تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا نیز حمایتی از کسبه انجام نشد.

رایزنی برای بازگشایی واحدهای صنفی

نماینده دولت در اتاق اصناف ایران ادامه داد: متاسفانه برای حمایت از کسبه هیچ اقدام عملیاتی موثری صورت نگرفته است .اصناف در روزهای سخت اقتصادی همواره در کنار دولتمردان ایستاده اند و امروز نیز به منظور حفظ سلامت جامعه واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده اند اما برای حمایت از آنها کاری شایسته صورت نگرفته است.

درستی تصریح کرد: تلاش داریم در جلسه ای که عصر امروز (جمعه 15 فروردین) با حضور مسئولان دولتی برگزار می شود اقداماتی برای بازگشایی تدریجی واحدهای صنفی انجام دهیم.

کد خبر: ۱۲٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      همه این حرفا و کمک کردنا کاش فقط حرف نباشه