۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مصوباتی بی نتیجه و بدون اجرا در قرارگاه تامین علوفه خراسان جنوبی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مصوباتی بی نتیجه و بدون اجرا در قرارگاه تامین علوفه خراسان جنوبی

بیرجند- غریبی، مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی با اشاره به شکل گیری قرارگاه تامین علوفه در استان گفت: مشکلات صنعت دامپروری استان بارها در این قرارگاه مطرح شده اما متاسفانه خروجی نداشته است.

جواد غریبی در گفتگو با خبرنگار بازار در بیرجند با اشاره با  تشکیل قرارگاه تامین علوفه در خراسان جنوبی به دستور استاندار سابق اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تا کنون بارها و بارها مشکلات صنعت دامپروری در خراسان جنوبی مطرح و منعکس شد که در این راستا قرارگاه تامین علوفه  طی چند ماه گذشته تشکیل شد اما تا کنون هیچ خروجی نداشته است.

وی با بیان اینکه در جلسات قرارگاه تامین علوفه بارها مشکلات مختلف صنعت دامپروری از قبیل کمبود کامیون برای حمل علوفه را مطرح کردیم اما نتیجه ای نداشت، افزود: قرارگاه تامین علوفه بین ۳ یا ۴ جلسه به ریاست استاندار سابق( ملانوری) برگزار شد  و موضوعاتی از قبیل کمبود نقدینگی، مشکلات علوفه مطرح شده اما مصوبات اجرایی نشده است.

غریبی گفت: برای اجرایی شدن مصوبات هر کدام از دستگاههای اجرایی باید همراهی می کردند اما این امر محقق نشد و تنها در یک برهه زمانی بسیج به کمک آمد.

وی با بیان اینکه  از سال گذشته شاهد افزایش چند برابری علوفه هستیم، گفت: قیمت کاه ۵ برابر، قیمت یونجه و جو ۳ برابر افزایش یافته است در حالیکه قیمت گوشت ۲۰ درصد و قیمت شیر ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: در این راستا برای حل مشکلات خواستار کمک دستگاه های اجرایی بودیم چرا که به دلیل افزایش قیمتها واحدهای دامداری دچار کمبود نقدینگی شده و توان ذخیره و یا خرید علوفه  را نداشتند و در این  زمینه کمک های زیادی درخواست شد اما بیشترین همکاری که با ما داشتند دستگاههای نظارتی بودند و مشکلات ما  را منعکس کردند .

غریبی ادامه داد: با توجه به مشکلات نقدینگی که دامداران داشتند طبق مصوبات قرارگاه تامین علوفه مقرر شد بانکها با کمک دستگاههای اجرایی کمک کنند اما این امر محقق نشد از سویی دیگر منع خروج علوفه از دیگر استانها هم از دیگر مشکلات بود .

مدید عامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی از لغو برگزاری جلسات قرارگاه تامین علوفه بعد از برگزاری چند جلسه خبر داد و گفت: بعد از برگزاری ۴ جلسه دیگر هیچ جلسه ای در قالب قرارگاه تامین علوفه تشکیل نشد و این در حالیست که مجموعه عوامل از قبیل کمبود نقدینگی، عدم همکاری ها اجرایی نشدن مصوبات دست به دست همدیگر دادند تا همچنان شاهد مشکلات در صنعت دامداری خراسان جنوبی باشیم.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha