۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷
بازار سرمایه نیازمند حمایت نهادهای مالی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازار سرمایه نیازمند حمایت نهادهای مالی

کارشناس بازار سرمایه گفت: با حمایت هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای مالی، بازار سرمایه روند رو به رشد خود را طی خواهد کرد.

به گزارش بازار، رضا امامی کارشناس بازار سرمایه افزود: امروز نمادها در بازار سرمایه به طور یکدست سبز پوش بودند، اما با این حال حجم و ارزش معاملات پایین بود.

وی ادامه داد: تابلو معاملات امروز بازار سرمایه، بیانگر ترس و احتیاط اغلب سهامداران برای معامله بود.

امامی تصریح کرد: امروز ارزش بازار سرمایه به ۲ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان رسید درحالی که بازیگران بزرگی، چون نهادهای مالی و هلدینگ‌ها در بازار هستند و می‌توانند ارزش بازار را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه در بازار سرمایه بیش از ۷۰۰ شرکت بورسی و ۲ هزار نهاد مالی وجود دارد افزود: سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا با توجه به افزایش قیمت ارز و تثبیت قیمت کامودیتی‌ها، تقاضا برای خرید سهام کم است و گرایش برای خروج نقدینگی از بازار بالا است؟ عرضه و تقاضا تعیین کننده بازار است و اکنون در بازار سرمایه تقاضایی وجود ندارد و سرمایه‌ها به سمت سایر بازارها روانه شده است.
 
کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: باید از هلدینگ‌های بزرگ در بازار سرمایه استفاده کرد بطور مثال هلدینگ خلیج فارس امروز فقط ۵ میلیون سهم به ارزش ۵ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان معامله کرد، اگر ۱۰ درصد آن را محاسبه کنیم ارزش آن بیش از ارزش بازار خواهد بود.
 
امامی افزود: صاحبان هلدینگ خلیج فارس سهامدارن سهام عدالت هستند و برای معامله‌گران جذابیت دارد، اما متاسفانه این هلدینگ از زمان برگزاری مجمع تا امروز در حوزه مدیریت بلاتکلیف است و در کش و قوس تصمیم‌گیری در دولت و وزارت نفت است.
 
وی بیان کرد: هلدینگ‌های خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن می‌توانند از صندوق‌های پالایشی حمایت کنند تا ضرر سهامداران جبران شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha