۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
تفاوت نمای مدرن و کلاسیک ساختمان

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک ساختمان

برای طراحی نمای ساختمان می‌توان از متریال‌های مختلفی استفاده کرد که در این میان بکارگیری از نمای مدرن نیاز به متریال‌های جدیدتر دارد.

به گزارش بازار، برای طراحی نمای ساختمان می‌توان از متریال‌های مختلفی استفاده کرد که در این میان بکارگیری از نمای مدرن نیاز به متریال‌های جدیدتر دارد. در واقع اگر بنا به استفاده از چنین نمایی در سازه‌ها باشد باید از خطوط و زوایای بخصوصی بهره گرفته شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. به طور کلی هر چه نحوه طراحی یک ساختمان طبق استاندارد پیش برود علاوه بر بهبود زیبایی به افزایش طول عمر نما نیز تأثیر خواهد گذاشت. به همین منظور کارشناسان و متخصصان در اکثر موارد از نمای مدرن استفاده خواهند کرد. حال ما در این مقاله قصد داریم موارد تأثیرگذار بیشتری را در خصوص این نمای ساختمانی عنوان کنیم.

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک ساختمان

ویژگی‌های اصلی نماهای مدرن

نمای ساختمانی مدرن نسبت به دیگر نماها مانند کلاسیک از تفاوت‌های بخصوصی برخوردار است که همین تفاوت‌ها زیبایی‌های شگفت‌ انگیزی را به ارمغان آورده است. حال ما در ادامه قصد معرفی اصول طراحی نماهای مدرن را داریم تا به طور کامل با ویژگی‌های طراحی این نما آشنا شوید:

  • در نظر گرفتن تزئینات جزئی

بر خلاف نماهای مختلف ساختمانی مانند نمای کلاسیک، در طراحی نمای مدرن از الگوهای مینیمال و خطوط بهره گرفته می‌شود که بکارگیری از جزئیات و تزئینات بیش از اندازه را تا حد امکان کاهش می‌دهد. در واقع یکی از اصلی‌ترین مواردی که در طراحی نمای ساختمانی مدرن در نظر گرفته می‌شود پرهیز از تزئینات اضافی است. پر واضح است که استفاده از نقش و نگارهای پیچیده اصل نمای مدرن را زیر سوال خواهد برد.

  • در نظر گرفتن رنگ مناسب

معمولاً رنگ‌هایی که در نمای ساختمان‌ها با طراحی مدرن استفاده می‌شود، از نوع خنثی هستند. البته از پالت‌ها نیز برای این منظور بکارگیری خواهد شد. در واقع از جمله رنگ‌های در نظر گرفته شده برای چنین نمای ساختمانی می‌توان به انواع رنگ کرم، بژ یا خاکستری اشاره کرد. البته بسیاری از افراد نگران یکنواختی رنگ نما در چنین مواقعی هستند که برای بهبود نما توصیه به استفاده از رنگ‌های غنی مانند بنفش می‌شود.

  • در نظر گرفتن متریال مناسب

اگر چه انتخاب متریال برای نمای مدرن کاملاً سلیقه‌ای است و حتی ممکن است از چندین متریال در کنار هم استفاده شود اما باید توجه داشت که متریال‌های استفاده شده بهتر است که از طرح و بافت‌های ساده‌تر برخوردار باشند چرا که مدرن بودن نما را بیشتر به تصویر خواهند کشید. با این حال اگر تناسب متریال‌ها به طور کامل و دقیق در نظر گرفته شود می‌توان گفت که نمای انتخابی از ارزش و زیبایی بیشتر برخوردار خواهد بود.

  • در نظر گرفتن سقف‌های ساده

معمولاً نوع سقف انتخابی برای نماهای مدرن صاف یا شیب‌دار است چرا که هر چه ساده‌تر بودن نمای سازه دارای اهمیت بسزایی است. بنابراین بکارگیری از سقف‌های گنبددار یا منحنی و سقف‌هایی که از طرح‌های پیچیده برای دیگر نماها استفاده می‌شوند، برای نماهای مدرن کاربردی نخواهند بود.

  • در نظر گرفتن بالکن

برای طراحی نمای مدرن در سازه‌ها استفاده از بالکن یکی از مواردی است که معمولاً توسط کارفرماها در نظر گرفته می‌شود. البته می‌توان از پنجره‌های گوشه‌ای یا خلیجی نیز بهره برد. در کنار این موارد شاید نیاز به استفاده از بالکن‌های داخلی نیز باشد که از مزایای آن می‌توان به زیبایی بیشتر و حفظ حریم خصوصی نام برد. به طور کل بالکن‌ها باید به نحوی طراحی شوند که کیفیت فضای موجود را افزایش داده باشند.

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک ساختمان

نحوه طراحی دکوراسیون مدرن ساختمان‌ها

نماهای مدرن علاوه بر فضاهای خارجی، برای فضاهای داخلی نیز بکارگیری می‌شوند که ما در ادامه به مهم‌ترین موارد در طراحی دکوراسیون‌ داخلی سازه‌ها خواهیم پرداخت:

  •  در نظر گرفتن رنگ مناسب

خنثی بودن رنگ‌ها در رنگ‌آمیزی یک محیط با سبک مدرن دارای اهمیت بسزایی است. در واقع برای چنین موقعیت‌هایی معمولاً از رنگ‌های روشن بکارگیری خواهد شد اما برای هم‌خوانی بیشتر و به جهت از یکنواخت در آمدن دکوراسیون نمای مدرن از رنگ‌های تیره نیز استفاده می‌شود.

  • در نظر گرفتن چیدمان مبلمان

قبل از هر چیز باید عنوان کنیم که در دکورسیون‌های مدرن، استفاده از مبلمان زیاد توصیه نمی‌شود چرا که در نظر گرفتن آن خلاف مدرن بودن یک موقعیت خواهد بود. حتی چینش مبلمان نیز باید ساده در نظر گرفته شود که معمولاً به دست افراد حرفه‌ای انجام خواهد شد. ضمناً در این شیوه طرح‌های مبلمان نیز کاملاً ساده خواهند بود و از رنگ‌هایی مانند کرم یا سفید بکارگیری می‌شود.

  • در نظر گرفتن نورپردازی مناسب

در یک دکوراسیون نمای مدرن در نظر گرفتن یک نورپردازی جذاب حرف اول و آخر را می‌زند. البته توجه داشته باشید که در چنین موقعیت‌هایی از نورپردازی‌های مخفی بکارگیری خواهد شد به همین دلیل در نماهای مدرن کمتر از لوستر استفاده می‌شود. به طور کلی وظیفه‌ی روشن نگه داشتن یک فضای مدرن بر عهده‌ی دستگاه‌های روشنایی مدرن خواهد بود.

  • در نظر گرفتن آثار هنری مدرن

معمولاً برای دکوراسیون‌ نمای مدرن از آینه یا تابلوهای نقاشی استفاده می‌شود که البته باید طرح‌های ساده داشته باشند. برای این منظور بکارگیری از تابلوهای بزرگ به خوبی می‌تواند یک فضای کاملاً مدرن را برای علاقه‌مندان به ارمغان بیاورد.

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک ساختمان

طراحی نما و دکوراسیون مدرن با تیم تخصصی کیادکور

همانطور که می‌دانید طراحی نما و دکوراسیون مدرن و یا حتی بازسازی ساختمان به سبک مدرن نیاز به یک طراح و تیم باتجربه دارد که اگر در حال حاضر به چنین کارگروهی نیاز دارید پیشنهاد می‌کنیم که از تیم تخصصی کیادکور بهره ببرید. این تیم با دارا بودن افراد باتجربه سال‌هاست که در زمینه طراحی نمای مدرن سازه و همینطور دکوراسیون ساختمان‌ها فعالیت می‌کند و نمونه کارهای جذاب و حرفه‌ای را به جا گذاشته است.

از جمله فعالیت‌های شرکت کیادکور می‌توان به موارد مانند طراحی سایت و فضاهای اداری، تولید و نصب میزهای کنفرانس، طراحی و اجرای سالن‌های مختلف، ارائه دکورسازی و کارهای سفارشی، طراحی انواع کفپوش و پارتیشن بندی، طراحی و اجرای انواع دکوراسیون و مواردی از این دست اشاره کرد. حال اگر شما عزیزان در هر حوزه که نیاز به یک تیم حرفه‌ای دارید، کافی است که با استفاده از راه‌های در نظر گرفته شده با تیم تخصصی کیادکور در تماس باشید. گفتنی است که قبل از ثبت سفارش می‌توانید به استعلام قیمت پارکت لمینت، اجرای دکوراسیون و مواردی دیگر بپردازید تا با خیال راحت بتوانید موارد دلخواه را سفارش دهید. از مزیت‌های بکارگیری از شرکت تخصصی کیادکور می‌توان به قیمت‌های مناسب و کیفیت عالی اجرا اشاره کرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha