۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳
اقتصاد شفاف در گروی خروج دولت از اقتصاد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

اقتصاد شفاف در گروی خروج دولت از اقتصاد

با کنار گذاشتن اقتصاد دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی واقعی، اقتصاد، شفاف خواهد شد.

به گزارش بازار، عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه امروزه غیرقابل پیش‌بینی بودن اقتصاد کشور به یک معضل تبدیل شده است به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: اگر بتوان اقتصاد کشور را با برنامه‌ریزی‌های درست مدیریت کرد، به طور قطع در آینده‌ای نزدیک، می‌توان شاهد اقتصادی براساس عرضه و تقاضا و همچنین به دور از قیمت گذاری‌های دستوری بود.

انور حبیب زاده بوکانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد با کنار گذاشتن اقتصاد دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی واقعی، اقتصاد، شفاف خواهد شد و دولت باید، تنها در بخش نظارت و قانون‌گذاری برنامه‌ریزی داشته باشد تا اقتصاد کشور پیش بینی پذیر شود.

وی در ادامه توضیح داد: از آنجا که تعادل عرضه و تقاضا، شرط نخست برای ایجاد تعادل و ثبات در قیمت کالاهای اساسی است، باید به میزان تقاضا، عرضه مناسب برای آن فراهم شود. بنابراین برای آرام کردن بازار و اطمینان خاطر مردم، باید کالاهای مورد نیاز آن‌ها را بیشتر تامین کرد و این نخستین شرط پایداری بازار است.

حبیب زاده بوکانی درباره بازار سرمایه و اتفاقاتی که در سال گذشته سهامداران را با ضرر و زیان مواجه کرد، گفت: متاسفانه افراد زیادی بدون مقدمه، برنامه و شناخت کامل وارد بازار سرمایه شده و با نگاهی کوتاه مدت به بازار سرمایه خواهان سود آنی از بازار بودند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این روزها دولت و مجلس با نگاه مثبت به بازار سرمایه، به منظور حل مشکلات این حوزه، راهکارهای مناسبی ارائه داده‌اند و بر این باور هستند که مردم باید نسبت به گذشته با شناخت و آموزش‌های درست وارد بازار شده و با نگاه بلندمدت سرمایه‌های مازاد خود را وارد آن کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی (بوکان) درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ممکن است حذف ارز ترجیحی در کوتاه‌مدت تورم‌زا باشد، اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، شفافیت معاملات و صورت‌های مالی در بازار سرمایه اتفاق می افتد و سهامدار با اعتماد بیشتر وارد این بازار می‌شود.

حبیب زاده بوکانی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت و مجلس و همچنین کمیسیون اقتصادی با برنامه‌ریزی بهتر و در راستای رفع مسائل و مشکلات بازار سرمایه و همچنین اقتصاد کشور گام‌های مهمی بردارند تا بتوان از شرایط موجود به راحتی عبور کرده و در ماه‌های باقی مانده امسال و سال آینده شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha