۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
استاندارد ملی جامدات زیستی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تصویب شد
توسط سازمان ملی استاندارد؛

استاندارد ملی جامدات زیستی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تصویب شد

استاندارد ملی جامدات زیستی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری، به تصویب سازمان ملی استاندارد ایران رسید.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در این باره گفت: نبود استاندارد مورد تایید مراجع ذی‌صلاح در کشور در خصوص نحوه به‌کارگیری جامدات زیستی، سالانه هزینه زیادی به‌منظور دپو و امحا این ماده ارزشمند برای شرکت فاضلاب ایجاد کرده است.

محمدحسن کریمی به نقش مهم شرکت فاضلاب تهران در تدوین استاندارد ملی جامدات زیستی‌ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز ضروری صنعت فاضلاب به تدوین ضوابط و استانداردها در این حوزه، این شرکت بر حسب وظیفه ملی و سازمانی و کسب مجوز لازم، با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و با مشارکت مستقیم در مراحل تدوین و تصویب، استاندارد «جامدات زیستی تصفیه‌خانه‌های  فاضلاب شهری-ویژگی‌ها و پایش» را به تصویب سازمان ملی استاندارد ایران رسانده است.

کریمی افزود: در تدوین این استاندارد، تمامی ریسک‌های مرتبط با سلامت انسان و سایر موجودات پیش بینی شده و برای کاربری‌های مختلف در هفت گروه با دو معیار درجه تثبیت و غلظت آلاینده‌های شیمیایی طبقه‌بندی شده است.

وی با بیان این‌که روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن لجن در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران تولید می‌شود، گفت: با تهیه این استاندارد علاوه بر رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی و هزینه های نگهداری و امحا، امکان فروش این محصول به صورت رسمی و ایمن فراهم شده است و فرصت مناسبی برای واگذاری قانونی آن و درآمدزایی خواهد بود.

لجن تصفیه شده یا جامدات زیستی به عنوان مکمل خاک و جایگزین کودهای شیمیایی در کشاورزی کاربرد استفاده می‌شود.

کد خبر: ۱۲۱٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha