یک فوریت «لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست» به تصویب رسید
با موافقت نمایندگان مجلس؛

یک فوریت «لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست» به تصویب رسید

نمایندگان مجلس با یک فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی یک فوریت لایحه لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با ۱۷۴ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

رمضانعلی سبحانی فر رئیس شرکت پست در این خصوص، گفت: با توجه به اینکه دولت تغییر کرده است لذا لازم است تمدید یکساله صورت گیرد تا دولت جدید اصلاحات جدید را انجام داده و به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار پرسنل و از طرفی بیش از ۴۰ هزار پرسنل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند و با توجه به خلاهای قانونی که وجود دارد تقاضا می شود تمدید یک ساله صورت گیرد تا قانون جدید با اصلاحات کامل به مجلس ارائه شود.

علیرضا سلیمی در مخالفت با این فوریت، گفت: متاسفانه به صورت کلی رویه ای صورت گرفته است که باید از آن جلوگیری شود چرا که دولت ۵ سال مهلت داشته است که اصلاحات لازم را انجام دهد چرا در ۵ سال گذشته کار را نهایی نکرده اند و دائما برای قوانین آزمایشی مهلت گرفته اند و کار را به انجام نرسانده اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم مشکلاتی که رئیس شرکت پست مطرح کردند اما باید از این رویه جلوگیری شود چرا که باید قوانین موقت و اساسنامه ها و امثال هم در زمان مقرر تعیین تکلیف شود تا مشکلی ایجاد نشود.

سیدناصر موسوی لارگانی در موافقت با این فوریت، گفت: دولت جدید ۳ ماه است که مستقر شده لذا باید این قانون در دولت جدید مصوب شود و با توجه به اینکه دولت درگیر مسائل بودجه ای سال آینده است لازم است این قانون تمدید شود تا دولت بعد از فراغت از تهیه برنامه بودجه سال آینده بتواند به این موضوع پرداخته تا قانون جامع و کاملی به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: از نمایندگان تقاضا دارم با تمدید این قانون برای یک سال آینده موافقت کنند تا دولت بتواند با انجام اصلاحات آن را به مجلس ارائه کند.

کد خبر: ۱۲۱٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha