۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
راهنمایی بهترین خرید نهال میوه در تهران با مناسبترین قیمت

راهنمایی بهترین خرید نهال میوه در تهران با مناسبترین قیمت

همان‌طور که می‌دانید تهران اولین کلان‌شهر پرجمعیت و بزرگ ایران محسوب می‌شود و پایتخت کشور است. مرکز استان تهران شهر تهران است و وسعت آن حدود ۱۲٬۹۸۱ کیلومتر است.

به گزارش بازار، همان‌طور که می‌دانید تهران اولین کلان‌شهر پرجمعیت و بزرگ ایران محسوب می‌شود و پایتخت کشور است. مرکز استان تهران شهر تهران است و وسعت آن حدود ۱۲٬۹۸۱ کیلومتر است. استان تهران از بخش شمالی  به ساری، از قسمت جنوب به استان قم، از جنوب غربی به اراک در استان مرکزی، از بخش غربی خود به کرج و شهریار و از قسمت شرقی به استان سمنان منتهی می‌شود. آب‌وهوای تهران کوهستانی و معتدل است؛ به همین علت برای رشد بسیاری از درختان میوه مناسب بوده و خرید نهال میوه در تهران بسیار رایج است. سه عامل مهم بر آب‌وهوای این استان تأثیر گذارند که شامل رشته‌کوه البرز، دشت‌های جنوبی و بادهای باران‌زا که از سمت غرب می‌وزند، هستند.

اگر قصد احداث نهالستان میوه در تهران را دارید و می‌خواهید بهترین نهال میوه در تهران را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم حتماً به سایت پالیز نهال مراجعه فرمایید. این مجموعه در حال حاضر رکورددار مناسب‌ترین قیمت نهال میوه در تهران است. تهران در قسمت‌هایی از خود دارای جنگل و مراتع است و در بخش‌های جنوب غربی آن نهال درختانی نظیر بادام، پسته، انجیر و زرشک به‌خوبی رشد می‌کند.

 اما به‌طورکلی این منطقه نسبت به شمال کشور رطوبت کمتری دارد و بیشتر فضاهای سبز آن توسط انسان‌ها ایجاد شده است. از این جنگل‌های ساختگی می‌توان به پارک چیتگر و پارک جنگلی لویزان اشاره کرد. در قسمت‌های شمالی استان تهران در سال حدود ۳۰۰ میلیمتر بارندگی وجود دارد. خاک این منطقه به دلیل نزدیکی به کوه البرز و دریا حاصلخیز است و بسیار مناسب احداث باغ میوه است.

ارتفاع از سطح دریای تهران

کوه دماوند به ارتفاع ۵۶۷۱  بلندترین منطقه استان محسوب می‌شود. در جنوب شرقی و شرق تهران با نزدیک شدن به کویر ها و دشت ها ارتفاع از سطح دریا کم می‌شود؛ اما این ارتفاع هرچه به سمت غرب و شمال نزدیک شویم، بیشتر خواهد شد. در بخش شمالی استان کوه های شمیرانات ارتفاعی بین ۴۲۰۰ تا ۴۳۷۵ متر دارند.

معرفی بهترین نهال میوه در تهران

قیمت خرید بهترین نهال بادام در تهران

خرید نهال میوه بادام

نهال بادام هم دارای ارقام مناسب مناطق گرمسیر است و هم سردسیر و در انواع تونو، فرانسیس، کوهی، شاهرودی، آذر و... در بازار به فروش می‌رسد. بادام از جمله گیاهان مقاوم به بی‌آبی است و بومی کشور ایران محسوب می‌شود.

نهال میوه هلو

کاشت نهال هلو در تهران به‌خوبی جواب خواهد داد، زیرا این منطقه معتدل و کوهستانی است و خاک حاصلخیزی دارد.

نهال میوه گلابی

گلابی از گزینه‌های خوبی برای خرید نهال میوه در تهران محسوب می‌شود. گلابی از محصولات پرسودی است که در تهران به‌خوبی رشد می‌کند و میوه آن در اواخر فصل تابستان تا اواسط پاییز بسته به ارقام مختلف در بازار موجود است.

نهال میوه سیب

سیب دارای خواص فراوانی است و پرورش آن بسیار ساده‌تر از پرورش نهال‌های دیر است. ارقام سیب بسیار متنوع هستند و تقریباً بیشتر آن‌ها را می‌توان در خاک استان تهران کاشت.

نهال میوه گردو

این میوه بیشتر در بخش‌های شمالی و شمال غربی تهران کاشته می‌شود و به دلیل خاک حاصلخیز این قسمت محصولات باکیفیتی می‌دهد.

نهال میوه آلبالو

آلبالو در واقع بومی قاره آسیا و بخشی از اروپا است و مناسب کاشت اکثر مناطق استان تهران است. رشد نهال آن میوه سریع است و میوه آن طرف‌داران زیادی در دنیا دارد.

خرید نهال گیلاس

خرید آنلاین نهال میوه در تهران

گیلاس نهالی است که میوه‌های آن خوشه‌ای است و ریشه و تنه آن از مقاومت بالایی برخوردار است. میوه این نهال در بهار قابل برداشت است.

نهال میوه زرشک

زرشک از گروه بربریادسه است و با نام علمی بربریس ولگاریس در دنیا شناخته می‌شود. زرشک معمولاً به‌صورت درختچه است و ارتفاع آن در بهترین حالت نهایتاً تا ۴ متر خواهد بود. شاخه‌های نهال رشک اغلب قهوه‌ای روشن یا قرمز هستند و برگ‌های این درختچه بیضی‌شکل و کوچک است. زرشک بیشتر در مناطق سرد و خشک می‌روید و در انواع دسر و غذا استفاده می‌شود.

 نهال میوه انجیر

این درخت در هر شرایطی رشد می‌کند و از درختان پربار به شمار می‌رود. انجیر انتخاب بسیار خوبی برای احداث نهالستان میوه در تهران محسوب می‌شود و انجیر از بلندترین درختانی است که عاشق هوای بارانی و گرم است، اما در تهران نیز رشد بسیار خوبی دارد.

این درخت خزان‌پذیر در فصل پاییز شروع به خزان می‌کند و زمان برداشت میوه‌های آن اواسط تابستان است. برگ‌های انجیر پهن و کرک‌دار است و ریشه آن معمولاً عمق زیادی ندارد. بهترین فصل کاشت انجیر در زمستان است. برای خرید نهال میوه در تهران انجیر گزینه خوبی است.

نهال میوه آلو

نهال آلو دارای ارقام مختلفی است که در سراسر دنیا پرورش داده می‌شوند. امروزه سه مدل آلوی اروپایی، آلوی ژاپنی و آلوی آمریکایی در دنیا بیشتر از سایر ارقام کشت داده می‌شوند. آلو بومی اروپا و آسیا است و بالای ۲۰۰۰ سال است که پرورش داده می‌شود.

 تنه این میوه پوست صافی دارد و میوه آن در انواع رنگ‌های زرد، قرمز، سبز، بنفش و قهوه‌ای وجود دارد. در حال حاضر حدود ۷۵ رقم آلو در ایران وجود دارد که از مهم‌ترین انواع می‌توان به آلوی بخارا، آلوی سیاه، آلوی زرد، آلوی بنفش، آلوی زرد کردستان، گوجه سبز برغان و گوجه سبز ارومیه اشاره کرد. علاوه براین ارقام، ارقام خارجی دیگری نظیر بوربانک، سانتاروزا و شایرو (قطره طلا) پرورش داده می‌شوند.

شرایط آب‌وهوایی و اقلیم استان جهت پرورش بهترین نهال میوه در تهران

قیمت خرید عمده نهال میوه در تهران

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام تهیه نهال بررسی شرایط آب‌وهوایی و اقلیم استان برای پرورش انواع نهال میوه است. شرایط آب‌وهوایی تهران تحت‌تأثیر سه عامل زیر تغییر می‌کند:

کویرها و دشت‌ها

مناطق خشک و کویری نظیر کویر نمکی قم، دشت قزوین و مجاورت استان سمنان با بخش شرقی استان تهران از علت‌های مهم تغییر آب‌وهوای تهران و گرما و خشکی هوا است.

وجود رشته‌کوه البرز

در بخش شمال و شمال غربی تهران وجود این رشته‌کوه سبب تعدیل آب‌وهوای تهران می‌شود.

بادهای باران‌زای غربی

وزش این بادها در استان تهران در نهایت سبب افزایش رطوبت هوا و تعدیل گرمای هوا و بارندگی خواهد شد.

منابع آب استان تهران

رودخانه‌ها، چشمه‌ها و سدهای معروفی که در تهران وجود دارند سبب می‌شوند تا این استان از لحاظ منابع آبی کمبودی نداشته باشد.

بهترین نهال از نظر میزان رسیدگی و مراقبت از آن

اگر قصد خرید بهترین نهال میوه در تهران را دارید، با ما همراه باشید تا چند نکته مهم هنگام خرید نهال را به شما شرح دهیم. به‌منظور یک انتخاب عالی در خرید نهال میوه باید در ابتدا دقت داشته باشید که نهال را برای چه مکانی خریداری می‌کنید. آیا نهال شما سرمادوست است و یا به گرما علاقه‌مند است. پس از این موضوع برای آنکه با کمترین هزینه، پربازده‌ترین نهال میوه را پرورش دهید، لازم است تا هنگام خرید حتماً سلامت نهال را بررسی کنید و نهال‌هایی را تهیه کنید که شناسنامه داشته باشند.

تهیه و خرید نهال میوه در تهران از مراکز معتبری مانند نهالستان پالیز نهال می‌تواند سبب اطمینان خاطر شما مشتریان شود. رسیدگی به نهال میوه هر چه کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد طبیعتاً برای باغبان و کشاورز بهتر خواهد بود.

شناخت مناطق آب‌وهوایی جهت کشت بهترین نهال میوه

همان‌طور که گفته شد ناهمواری‌های استان تهران به سه بخش رشته‌کوه البرز، رشته‌ای جنوبی استان و بخش مرکزی و کوهپایه‌ای استان تقسیم می‌شود.

رشته‌کوه البرز

رشته‌کوه البرز در تهران خود به سه قسمت شمالی، میانی و جنوبی تقسیم می‌شود و در بخش شمالی آب‌وهوا سرد، مرطوب و معتدل و کوهستانی است و بارندگی برف‌وباران فراوان‌تر از سایر نقاط استان است. همچنین ارتفاع این بخش از سایر بخش‌ها بالاتر است و ۳۰۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. از معروف‌ترین شهرستان‌های این مناطق می‌توان به دماوند، فیروزکوه، کلون بستک لواسان و توچال اشاره کرد.

بخش مرکزی

این بخش از استان تهران که در کوهپایه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز قرار دارد، خاک بسیار حاصلخیز و آبرفتی دارد که بسیار مناسب باغداری و کشاورزی است. این اقلیم از استان تهران ۲۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و آب‌وهوای آن نیمه مرطوب و سرد است. از مناطق مهم این بخش می‌توان به آبعلی، قسمتی از فیروزکوه، دماوند و لواسانات اشاره کرد.

دشت‌ها

در قسمت جنوبی تهران شرایط خوبی برای زراعت وجود دارد، اما به‌طورکلی این منطقه آب‌وهوایی گرم و خشک دارد و ارتفاع آن از سطح دریا کمتر از ۲۰۰۰ متر است. ورامین، بخشی از شهریار و جنوب غربی کرج جزء این اقلیم به‌حساب می‌آیند.

جمع‌بندی نهایی دررابطه‌ با خرید نهال میوه در تهران  

در این مطلب راهنمایی‌های لازم جهت خرید نهال میوه در تهران را به شما مشتریان عزیز ارائه کردیم. همان‌طور که گفته شد در قدم اول خرید نهال میوه باید از سازگاری نهال با محیط موردنظر خود مطمئن شوید. اگر قصد دارید از قیمت نهال میوه در تهران اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید به سایت پالیز نهال مراجعه کنید.

با خرید نهال میوه از مجموعه نهالستان پالیز نهال بدون هیچ دردسری نهال‌های میوه خود را پرورش دهید. این مجموعه نهال‌های خود را در اولین فرصت برای شما ارسال می‌کند. تمامی نهال‌های موجود در پالیز نهال دارای شناسنامه و ضمانت مرجوعی هستند.

وب‌سایت تخصص ما جهت خریدوفروش ارقام تجاری نهال گردو: palizgerdo.ir

وب‌سایت تخصصی جهت خریدوفروش انواع ارقام تجاری نهال میوه: paliznahal.ir

شماره تماس با ما: ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ - ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ - ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳

کد خبر: ۱۲۱٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha