۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
۳۵۰ قالی باف زنجانی به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند
مدیر اداره فرش زنجان:

۳۵۰ قالی باف زنجانی به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند

زنجان- مدیر اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: استقبال قالی بافان از بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان مطلوب نیست و طی هشت ماه امسال ۳۵۰ قالی باف در استان زنجان به صندوق بیمه عشایر معرفی شدند.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان ۶۰ هزار بافنده قالی دارد، گفت: از این تعداد تنها پنج هزار نفر بیمه تامین اجتماعی هستند و این اصلا خوب نیست. 

وی به بیمه صندوق عشایر و روستایی اشاره کرد و  ابراز داشت: طی هشت ماه امسال ۳۵۰ قالی باف در استان زنجان برای بیمه شدن به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه تامین اجتماعی در استان نسبت به بیمه قالی بافان کم کاری می کند، گفت: تامین اجتماعی استان در بیمه کردن قالی بافان اعتباری تخصیص نمی‌دهد و این بزرگترین ظلم در حق قالی بافان است چرا که سختی کار قالی بافان زیاد است. 

جعفری با بیان اینکه قالی بافان در استان زنجان می‌توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند، تاکید کرد:  بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده ولی استقبال از سوی قالی بافان آن طور که باید مطلوب نیست. 

وی با بیان اینکه بیمه عشایری به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی باعث شده تا قالی بافان از این بیمه استقبال نکنند، افزود: باید در استان زنجان قالی بافان واقعی بیمه شده و از خدمات لازم استفاده کنند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان  تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی استان باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha