۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
افزایش ۱۹ درصدی تردد در جاده‌های کشور طی آبان ماه امسال
مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری اعلام کرد

افزایش ۱۹ درصدی تردد در جاده‌های کشور طی آبان ماه امسال

در آبان ماه امسال بیش از ۵۵ میلیون تردد بین استانی در راه‌های کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ درصد افزایش و نسبت به ماه ماقبل خود، هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به تردد بین استانی وسایل نقلیه درآبان ماه سال جاری بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی ازسامانه‌های هوشمند این مرکز، تعداد ۵۵ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۶۰۳ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ۹ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۶۷ وسیله نقلیه سنگین و ۴۵ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۷۳۶ وسیله نقلیه سبک در راه‌های موصلاتی کشور تردد بین استانی داشتند.

وی ادامه داد: سهم تردد خودروهای شخصی در آبان ماه بیش از ۴۵ میلیون وسیله نقلیه با ۹ درصد کاهش نسبت به مهرماه ۱۴۰۰ بوده است، همچنین سهم تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۲۲ درصد و چهار درصد افزایش داشته است، همچنین بر مبنای آمار دریافتی اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعت ۳ الی ۵ انجام شده است.

آشوری در خصوص میزان تردد بین استانی وسایل نقلیه در جاده‌های برون شهری کشور در هشت ماهه امسال گفت: تردد کل وسایل نقلیه از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، بیش از ۴۲۷ میلیون وسیله نقلیه گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به گزارش تردد تجمیعی ورود و خروج استان‌های کشورگفت: بر اساس گزارش دریافتی از سامانه‌های تردد شمار در محورهای مواصلاتی کشور، استان قم با ۳۴ درصد، استان گلستان با ۳۱ درصد، استان خراسان رضوی با ۳۰ درصد تردد بین استانی در صدر جدول قرار دارند و استان‌های زنجان و سیستان و بلوچستان نیز به ترتیب با ۴ و ۶ درصد کمترین تردد بین استانی داشتند.

مدیرمرکز مدیریت راه‌ها با بیان این که بالغ بر یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۴۹۲ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در آبان ماه امسال برقرار شده است، افزود: بیشترین سهم از مجموع تماس‌های برقرار شده در آبان ماه مربوط به استان مازندران با ۳۶ درصد، استان تهران با ۳۳ درصد و استان البرز با ۶.۶ درصد بوده است.

آشوری گفت: کل تماس‌های بخش پاسخگویی ۱۴۱ در ستاد و استان‌ها در آبان ماه با ۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۹۲ هزار تماس رسید که سهم پاسخگویی ستاد مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تماس‌ها برابر با ۴۵ هزار تماس معادل ۴۹ درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها با ۴۷ هزار تماس معادل ۵۱ درصد با متوسط ۸۸ ثانیه در آبان ماه بوده است.

آشوری با بیان این که مجموع بازدید کاربران وب سایت ۱۴۱ در آبان ماه به ۶۳۵ هزار بازدید رسید، افزود: بازدید کاربران وب سایت ۱۴۱ نسبت به مهرماه ۱۴۰۰، کاهش ۱۹درصدی داشته است، در حالی که درخواست کاربران در اپلیکشن۱۴۱ در آبان ماه ۲۴۳ هزار درخواست بود که نسبت به مهرماه ۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرمرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به دریافت ۵۳ هزار و ۹۴۱ پیامک ارسالی از طریق سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ در آبان ماه امسال گفت: میزان پیامک‌های دریافتی کاربران جاده‌ای نسبت به مهرماه تغییر خاصی نداشته است.

کد خبر: ۱۲۱٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha