۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
روش های انتقال بیمار به بیمارستان| تفاوت با آمبولانس خصوصی ستایش امداد

روش های انتقال بیمار به بیمارستان| تفاوت با آمبولانس خصوصی ستایش امداد

وقتی که یک فرد دچار بیماری و یا حادثه ای می شود که صدمات جانی به همراه دارد و سلامت او در خطر است، بعد از دریافت کمک های اولیه لازم است تا برای انجام درمان تخصصی و کامل به بیمارستان منتقل شود.

به گزارش بازار، وقتی که یک فرد دچار بیماری و یا حادثه ای می شود که صدمات جانی به همراه دارد و سلامت او در خطر است، بعد از دریافت کمک های اولیه لازم است تا برای انجام درمان تخصصی و کامل به بیمارستان منتقل شود. روش های انتقال بیمار به بیمارستان متنوع هستند و فقط شامل آمبولانس های دولتی نمی شوند.

در این مطلب همه روش های انتقال بیمار به بیمارستان را بررسی می کنیم و مزایا و معایب آن ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. اگر می خواهید بدانید که بهترین و امن ترین راه برای انتقال بیمار به بیمارستان چیست، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

انتقال بیمار با ماشین شخصی

انتقال بیمار با ماشین شخصی به بیمارستان روشی است که فقط باید تحت شرایط خاصی از آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر بیمار وضعیت بحرانی ندارد (مثلا دچار زخم های سطحی شده است و یا یک شکستگی جزئی دارد) و حال عمومی او نسبتا پایدار است، انتقال بیمار با ماشین شخصی مانعی ندارد.

اما در شرایطی که بیمار از یک آسیب جدی رنج می برد و حال عمومی او نیز مساعد به نظر نمی رسد، توصیه می شود از انتقال بیمار با ماشین شخصی پرهیز کنید. چرا که در این شرایط آمبولانس های دولتی و خصوصی می توانند با استفاده از تجهیزات تخصصی خود، قبل از رسیدن بیمار به بیمارستان جان او را نجات دهند و از پیشرفت صدمات جلوگیری کنند.

به غیر از نبود امکانات پزشکی در ماشین شخصی، ‌ یکی دیگر از مشکلات ماشین شخصی برای انتقال بیمار این است که شما نمی توانید از خطوط اضطراری برای فرار از ترافیک استفاده کنید و ممکن است زمان طلایی برای رساندن بیمار به بیمارستان را از دست دهید.

همچنین فشار و استرس ناشی از وخیم بودن حال بیمار ممکن است باعث شود تا نتوانید تمرکز خود را در رانندگی حفظ کنید و دچار تصادف شوید؛ بنابراین اکیدا توصیه می شود برای بیمارانی که وضعیت آن ها وخیم است، حتما از آمبولانس های دولتی یا خصوصی برای انتقال بیمار به بیمارستان استفاده کنید (مگر آن که در شرایطی باشید که دسترسی به آمبولانس وجود ندارد و هیچ راهی به جز ماشین شخصی وجود ندارد).

انتقال بیمار با آمبولانس دولتی

از بین روش های انتقال بیمار، انتقال بیمار با آمبولانس دولتی مرسوم ترین روش در اکثر کشور های جهان می باشد. در ایران، آمبولانس های دولتی در اولویت اصلی برای فوریت های پزشکی قرار دارند.

وقتی که با شماره ۱۱۵ تماس می گیرید، اورژانس نزدیک ترین آمبولانس دولتی را به آدرس شما می فرستد. بعد از رسیدن آمبولانس دولتی به صحنه، اقدامات اولیه انجام می شوند و اگر نیاز به انتقال بیمار به بیمارستان باشد، آمبولانس وظیفه دارد تا بیمار را به نزدیک ترین بیمارستان دولتی منتقل کند.

در شرایطی خاص و اگر بیمار دچار آسیب هایی مثل سوختگی شده باشد، ممکن است آمبولانس دولتی بیمار را به بیمارستانی که در آن به شکل تخصصی به سوختگی رسیدگی می شود منتقل کند. آمبولانس های دولتی تمامی امکانات لازم برای حفظ سلامت بیمار حین انتقال به بیمارستان را دارند.

در نتیجه برای بیمارانی که وضعیت بحرانی دارند، انتقال بیمار با آمبولانس دولتی بهترین گزینه است چرا که بیمار در این شرایط در طول مسیر رسیدن به بیمارستان از کمک های تخصصی پزشکی بهره مند می شود و شانس زنده ماندن او افزایش می یابد.

روش های انتقال بیمار به بیمارستان| تفاوت با آمبولانس خصوصی ستایش امداد

انتقال بیمار با آمبولانس خصوصی

آمبولانس های خصوصی یکی دیگر از روش های انتقال بیمار هستند که می توانند جان شهروندان را قبل از رسیدن به بیمارستان نجات دهند. آمبولانس خصوصی از نظر امکانات و تجهیزات، تفاوتی با آمبولانس های دولتی ندارد و حتی در بسیاری از موارد امکانات آمبولانس خصوصی از دولتی کامل تر است.

این آمبولانس ها که توسط شرکت های خصوصی مانند شرکت آمبولانس خصوصی تهران ستایش امداد http://setayesh-emdad.com/ ارائه می شوند انواع مختلفی دارند که برای رسیدگی به بیماران مختلف به شکل تخصصی طراحی شده اند. از آمبولانس های مخصوص حمل نوزاد گرفته تا آمبولانس هایی که امکانات مراقبت های ویژه در آن ها تعبیه شده است.

همانطور که اشاره شد، آمبولانس های دولتی صرفا وظیفه رساندن بیمار به نزدیک ترین بیمارستان دولتی را دارند؛ اما انتقال بیمار با آمبولانس خصوصی به شما امکان می دهد تا بیمار را به هر بیمارستانی که خودتان تشخیص می دهید منتقل کنید.

آمبولانس های خصوصی همچنین برای موارد غیر اورژانسی مثل انتقال افراد سالمند و یا ناتوان به بیمارستان کاربرد دارند و می توانند بیمار را با همراهی کادر پزشکی به بیمارستان منتقل کنند. مهم ترین تفاوت آمبولانس خصوصی و دولتی، هزینه آن ها است.

بر خلاف آمبولانس های دولتی که رایگان هستند، برای استفاده از خدمات آمبولانس های خصوصی شما باید به طور مستقیم به شرکت مربوطه پول پرداخت کنید. هزینه های آمبولانس خصوصی با توجه به مواردی مثل مسافت طی شده، ‌ تجهیزات و دارو های استفاده شده برای بیمار، همراهی یا عدم همراهی پزشک متخصص در آمبولانس و غیره تعیین می شوند.

انتقال بیمار با آمبولانس هوایی

یکی از گران قیمت ترین روش های انتقال بیمار به بیمارستان، انتقال بیمار با آمبولانس هوایی است. آمبولانس هوایی شامل هواپیما و یا هلی کوپتر هایی می شود که تمامی امکاناتی لازم برای انتقال ایمن بیمار در آن ها تعبیه شده است.

انتقال بیمار با آمبولانس هوایی معمولا در شرایطی استفاده می شود که بیمار در شرایط اورژانسی قرار دارد و باید هر چه سریع تر به بیمارستان مورد نظر رسانده شود تا تحت عمل جراحی و یا درمان تکمیلی در بیمارستان قرار گیرد.

شرکت ستایش امداد یکی از برترین ارائه دهندگان انواع خدمات آمبولانس خصوصی از جمله انتقال بیمار با آمبولانس هوایی است. شما می توانید با استفاده از آمبولانس هوایی ستایش امداد، بیمار را به بیمارستان مورد نظر خود در هر نقطه ای از ایران و یا حتی کشور های منطقه انتقال دهید.

روش های انتقال بیمار به بیمارستان| تفاوت با آمبولانس خصوصی ستایش امداد

نکات پایانی

روش های انتقال بیمار به بیمارستان عموما شامل انتقال با ماشین شخصی، آمبولانس دولتی، ‌ آمبولانس خصوصی و یا آمبولانس هوایی می شوند. انتقال بیمار با ماشین شخصی تنها در صورتی پیشنهاد می شود که حال عمومی بیمار پایدار است و خطری جدی سلامت او را تهدید نمی کند.

در غیر این صورت، انتقال بیمار با آمبولانس دولتی و یا خصوصی امن ترین و سریع ترین راه است. چرا که این آمبولانس ها هم از تمامی امکانات لازم برای رسیدگی به وضعیت بیمار برخوردار هستند و هم می توانند از خطوط ویژه ترافیکی برای انتقال هر چه سریعتر مصدوم به بیمارستان استفاده کنند.

انتقال بیمار با آمبولانس هوایی برای شرایطی توصیه می شود که بیمار وضعیتی فوق العاده اورژانسی دارد و یا آن که باید به مکانی بسیار دورتر از مکان فعلی خود منتقل شود (مثل انتقال بین شهرها یا کشورها).

کد خبر: ۱۲۱٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha